Pont került az elmúlt időszak egyik legnagyobb figyelemmel kísért sztorija végére: a Mercedes Forma–1-es istálló a minap bejelentette, hogy Lewis Hamilton további egy évig biztosan a csapat versenyzője marad. A 36 esztendős brit pilótának ezzel esélye nyílik arra, hogy begyűjtse 8. egyéni világbajnoki címét is, amivel már egyedüliként állna az örökrangsor élén. Sikerül neki? Egyáltalán: méltó rá? Főként ezek a kérdések foglalkoztathatják most a sportág rajongóit.
Bár a hetek vészesen teltek, a többség biztosra vette, hogy csak idő kérdése, mikor írja alá új szerződését Hamilton. A száguldó cirkusz egykori ura, Bernie Ecclestone például egyenesen úgy fogalmazott, a huzavona csak a „show” része, a korábbi csapatfőnök Eddie Jordan pedig ennél is messzebb ment, amikor azt mondta, a csapat helyében ő már megmutatta volna a szerinte túl sokat kérő pilótának, „merre van az ajtó”.
Hogy valóban volt-e igazi alkudozás, és ha igen, milyen paraméterekről, vélhetően sosem fogjuk pontosan megtudni. A sajtó mindenesetre nem meglepő módon főként a fizetés összegét, illetve a szerződés időtartamát jelölte meg problémás pontként. Előbbivel kapcsolatban annyi biztosnak tűnik, hogy Hamilton eddigi évi kb. 40 millió fontos (azaz több mint 16 milliárd forintos) bére nem lett kevesebb. A mindössze 1 éves kontraktus viszont azt jelezheti, hogy valami tényleg nem kerek a felek közt – vagy csak ez is a „színjáték” része.
Akárhogy is, a lényeg most már úgy is az: mi lesz a közelgő idényben? Mint ismert, Hamilton tavaly a 7. vb-cím bezsebelésével utolérte az örökranglistán a legendás Michael Schumachert, hamarosan pedig fölül is múlhatja őt. A fogadóirodák jelen állás szerint biztosra is veszik, hogy ez így lesz, a brit végső sikere ugyanis mindössze 1,4-szeres pénzt fizet a bukiknál, míg Max Verstappené 7-szerest, Valtteri Bottasé pedig 10-szerest – a többiekről nem is beszélve.
Ez idő tájt sok drukker teheti fel a kérdést: vajon Hamilton méltó arra, hogy lekörözze Schumachert? Az ellentábor azzal kezdi, az utóbbi években látott Mercedesszel kis túlzással „bárki” világbajnok lett volna (feltéve, ha a csapattársát legyőzi), míg mások szerint magabiztossága és kiegyensúlyozottsága (és persze: gyorsasága) mindenképp az F1-történelem legnagyobbjai közé emeli a nemrégiben lovaggá ütött britet.
Egy biztos, rövidesen Hamilton esélyt kap a rekorddöntésre. A 2021-es szezon a mostani állás szerint március 28-án, Bahreinben kezdődik és 23 futam (közte az augusztus 1-re tervezett Magyar Nagydíj) után december 12-én, Abu Dhabiban ér majd véget. A címvédő ülése volt egyébként az utolsó, amelyik elkelt, így elméletileg már a teljes rajtrács ismert. Ez alapján némiképp sorsszerű, hogy Hamilton éppen egy olyan évben hagyhatja maga mögött Michael Schumachert, amikor immár annak fia, Mick is ott lesz a mezőnyben.