Hatékony hibridekkel támad a Fiat

Hatékony hibridekkel támad a Fiat

Az utolsó két puzzledarabka is a helyére került a Fiatnál: a torinói cég napokban tett bejelentése szerint a Tipót és az 500X-et is ellátják enyhe hibrid hajtással, azaz immár a márka összes típusa rendelhetővé válik legalább részben elektromos kivitelben. Az olaszok hatékony rendszert ígérnek, amelynek előnyeit különösen városi körülmények közt lehet kiaknázni. A modernizáció irányába tett törekvéseket pedig az ígéretek szerint nem csupán a motortérben lehet majd tetten érni az új kocsiknál.

A Fiat 500 és a Fiat Panda hibrid változatai néhány éve már róják az utakat, most pedig az 500X crossover és a kompakt Tipo is követi a példájukat. Mindkét autóba a 130 lóerőt és 240 Nm-t produkáló, 1.5 literes, négyhengeres, turbós benzinmotor kerül, kiegészülve egy 48 voltos, 20 lóerős villanyerőforrással, melyek egy hétfokozatú, duplakuplungos automata váltóhoz csatlakoznak.

Az elektromos motor képes önállóan is mozgatni a járműveket: a Fiat tesztjei alapján a „hagyományos” motor átlagos használat mellett a menetidő csaknem felében, kizárólag városi forgalomban pedig nagyjából 60%-ban lekapcsolva maradhat. A hibrid 500X és Tipo modellek villanyüzemmódja az indulás vagy épp a parkolás mellett kifejezetten jó szolgálatot tesz dugóban történő araszolás esetén is.

A fentiek tükrében a gyártó úgy számol, hogy a vadiúj autóik átlagosan 11%-kal kevesebb káros anyagot juttatnak a levegőbe, mint belsőégésű motorral felszerelt társaik, emellett a fogyasztásuk is kedvezőbb: a WLTP-mérések szerint a Tipo 4,7, az 500X pedig 5,1 liternyi üzemanyaggal tud megtenni 100 kilométert.

Mint azt a vállalat közölte, a most bemutatott Fiatok a vezetéstámogató- és a biztonsági rendszerek terén is élen járnak majd szegmensükben. A már most rendelhető, és várhatóan áprilisban forgalomba kerülő kocsikban a teljesség igénye nélkül a sofőr fáradását észlelő és figyelmeztető asszisztens, közlekedési táblákat felismerő program, valamint sávtartó-, holttérfigyelő- vagy épp parkolássegítő szoftver is helyet kap.

Az pedig talán senkit nem ér váratlanul, hogy a Fiat az aktuális premieren is leszögezte: a mostani két autó csak egy lépcsőfok a márka elektromobilizációs terveiben, amik rövidesen még nagyobb lendületet kapnak. 2023-tól kezdve minden évben lelepleznek legalább egy ilyen modellt, 2027-re pedig már teljesen elektromos palettát kínálnak majd a vásárlóknak. Mindez előrevetíti azt is, hogy az enyhe hibridek mellett idővel az 500e-hez (vagy épp az e-Ducato haszongépjárműhöz) hasonló, 100%-ig elektromos Fiatokból is egyre többet látunk majd.