Nem új keletű téma, hogy a főként okoseszközeiről híres kínai Huawei saját járművekkel készül betörni az autóiparba, amihez kezdetben természetesen szüksége van már tapasztalt gyártók partnerségére. A következő nagy lépés ezen az úton a helyi Chery vállalattal közösen fejlesztett Luxeed S7 nevű, tisztán elektromos szedán lesz, amelyről a minap a techóriás egyik vezetője posztolt fotót a közösségi médiában. A carXpert szervizhálózat legújabb írásában a minden bizonnyal az augusztus végi Chengdu Motor Show-n hivatalosan is bemutatásra kerülő kocsit igyekszünk közelebb hozni olvasóinkhoz.

A Cadillac Escalade aktuális, ötödik generációja 2020-ban debütált, bő három esztendő után pedig most bemutatták a teljesen elektromos változatát is! Arra még kicsit várni kell, hogy a Hummer EV-hez hasonlóan a General Motors Ultium platformjára épülő villany-SUV a kereskedésekbe is megérkezzen, de addig is, a CarXpert szervizhálózat új bejegyzésében röviden összegyűjtöttük, mit érdemes tudni a detroiti székhelyű vállalat újdonságáról.

A Land Cruiser az egyik legrégibb „brand” az autós világban: a sokak számára az off-road-élménnyel egybeforrt modellt immár 1951 óta gyártja a Toyota. A japán óriásvállalat pedig a jelek szerint még nem is készül „nyugdíjba küldeni” a típust, olyannyira, hogy nemrég bemutatták a népszerű 4x4-es kocsi legújabb generációját. Az Európába szánt változatokról most több részletet is elárultak, amelyeket mi is megosztunk a carXpert szervizhálózat itteni híreinek követőivel.

Hosszú és élvezetes írások foglalkoznak azzal, hogyan vált lehetségessé néhány száz év, vagy akárcsak néhány évtized alatt mindaz, amit az adott kor véleményformálói nem tartottak lehetségesnek. Ismerünk mondást arról, hogy a vasból készült hajó nem úszhat, illetve levegőnél nehezebb tárgy nem tud a levegőbe emelkedni. Tucatnyi példát hozhatnánk az informatikából, ami 60 éve még alig létezett, mégis korunk legfontosabb területe.

Azok után, hogy a Kia egy ideje piacra dobta az EV6 nevű elektromos crossover teljesítményre kihegyezett változatát (EV6 GT), borítékolható volt, hogy előbb-utóbb érkezik a Hyundai válasza a testvérmodell, az Ioniq 5 esetén. Ez a pillanat most jött el, a dél-koreai márka ugyanis hivatalosan bemutatta a sportos kocsikra szakosodott N-részlege első teljesen elektromos remekművét, az Ioniq 5 N-et. A carXpert szervizhálózat legújabb írásában a „hagyományos autózás illúzióját keltő”, igencsak dinamikus villanyjárműre vetünk néhány pillantást.

Bár még az idény felénél sem tartunk, a Red Bull idei egyeduralmát látva a Formula–1-es istállók egy része már bevallottan a következő szezonra készül. Ebből a szempontból nem mellékes, hogy a sorozat döntéshozói a napokban jóváhagyták a 2024-re vonatkozó előzetes naptárat, amelyben ismét rekordszámú, 24 futam kapott helyet. A jövő évi menetrend több érdekességet is tartogat, ezeket vesszük sorra a carXpert szervizhálózat legújabb írásában.

Nagy bejelentést tett a napokban a Dacia: a Renault Csoport tulajdonában lévő, román gyökerű márka jövőre kipróbálja magát a terepralizás világában, a tervek szerint pedig 2025-ben annak csúcsát, a Dakart is megpróbálják meghódítani. Az egyelőre kérdéses, hogy milyen autóval vágnak neki a sivatagnak, azonban a technológiai partnerek és a pilóták névsorát látva nyugodtan kijelenthetjük: a Daciák aligha pofozógépnek mennek majd a homokdűnék közé. A carXpert szervizhálózat aktuális cikkében a már ismert részleteket vesszük górcső alá.

A svéd Koenigsegg 1994-es alapítása óta a (nagyon) kis példányszámú, közúton is használható hiperautókra szakosodott. Akadt azonban egy kivétel, a vállalat ugyanis 2007-ben úgy döntött, kipróbálja magát a GT1 versenyeken, ennek érdekében pedig elkészítették a CCGT nevű, az FIA-előírásoknak megfelelő kocsijukat. A szabályok azonban éppen akkor megváltoztak, amit a cégnél már nem tudtak lekövetni. Az így aztán tényleg egyedi autó most egy a Bonhams aukciósház által szervezett árverésen találhat új gazdára csillagászati áron – ennek apropóján pedig a carXpert szervizhálózat legújabb bejegyzésében megnézzük, mit érdemes tudni róla.

Amikor először botlottunk bele az információba, mely szerint a legújabb a Lotus, az Eletre neve a magyar „életre” szóból ered, még azt hittük, hogy egy az interneten nem túl ritka álhírről, beugratásról van szó. Jobban utánanézve azonban számos forrás igazolja, hogy a kínai tulajdonban lévő, patinás brit márka vezetőinek tényleg nemcsak azért tetszett meg ez a szó, mert az elektromosságot juttatja sokak eszébe, hanem mert a mi nyelvünkön kifejezetten pozitív jelentése van. Persze ezenkívül is bőven akadnak érdekességek a minap Európában rendelhetővé vált villany-SUV-val kapcsolatban. Ezeket szedtük össze a carXpert szervizhálózat aktuális bejegyzésében.