A Fiat a minap egy ötletes videót tett közzé, amelyben egy szürke színű kocsijukat – a vállalat vezérigazgatójával, Oliver Francois-val a volán mögött – belemártanak egy narancssárga festékkel teli „óriásvödörbe”. Az olasz cég így jelentette be, hogy a jövőben nem gyártanak több szürke autót, ehelyett a márka új „Dolce Vita” filozófiájának jegyében az élénkebb színek kerülnek náluk előtérbe. A napjaink trendjeivel teljesen szembemenő lépés egy rövidesen bemutatásra kerülő kocsijukhoz tartozó kampány részeként is felfogható – éppen ezért a carXpert szervizhálózat friss írásában erre a közelgő újdonságra is kitérünk.

Hányan ültök reggel a kocsiban? Hány kocsiban ültök hányan? Apa dolgozni megy egy autóval. Végig egyedül ül benne, leteszi a munkahelyén, a kocsi ott áll estig. Anya a másik autóval megy dolgozni, de előtte leteszi a gyereke(ke)t az oviban-iskolában, majd bemegy a melóba, egyedül ül benne, leteszi az autót, ami ott áll estig. Este az egész folyamat, mintha egy filmet játszanának visszafelé, megismétlődik. Nettó autóhasználat a teljes családra és két kocsira vetítve kb. napi 4 óra (két autó, egy-egy óra oda és vissza). Mindkét autó négy, jóindulattal 5 személyes, darabja 1200-2000 kg.

Egy jelenleg még nem túl sűrű mezőnybe, a tisztán elektromos kombik piacára jelentkezett be minap a Nio ET5 Touring, amellyel a 2014-ben alapított kínai gyártó Európát is célba veszi. A kocsi figyelemre méltó teljesítményt mondhat magáénak, az igazi különlegessége azonban a Nio „akkumulátorcserélős” megoldása, amelynek infrastruktúrája már a mi földrészünkön is elkezdett kiépülni. A carXpert szervizhálózat friss cikkében bemutatjuk, mit érdemes minderről tudni.

Pontosan tudjuk, ha egy cég vagy szervezet „az internet népét” kéri fel, hogy döntsön egy kérdésben, abból nem mindig sülnek ki jó dolgok. Határoztak például már úgy az online voksolók, hogy Justin Bieber legközelebb Észak-Koreában lépjen fel, egy több száz millió fontba kerülő brit sarkkutató hajó pedig a Boaty McBoatface („Hajós McHajóarc”) nevet kapta a netezőktől. De, hogy ne menjünk messzebb, emlékezetes, hogy a Megyeri híd névadásakor Stephen Colbert amerikai humorista és Chuck Norris futottak nagy versenyt a győzelemért, mielőtt érvénytelenítették a szavazást. Az Alfa Romeo most hasonló vizekre evez, a közelmúltban ugyanis ötletbörzére hívták rajongóikat a közelgő sportos szabadidő-autójuk elnevezését illetően.

Csillagászati bírságot kapott gyorshajtásért a minap egy 76 esztendős finn autós: Anders Wiklöf csekkjén nem kevesebb mint 121 ezer eurós, vagyis forintban kifejezve csaknem 45 millió forintos összeg állt. Ezek után azt hinnénk, a sofőr minimum Forma–1-es tempóval haladhatott egy 30-as övezetben, de erről valójában nincs szó – „sima” lakott területen belül hajtott 82 km/h-val, ami ugyan tényleg túl sok, de eszeveszett száguldásnak azért nem nevezhető. A dolog nyitja valami más, a carXpert szervizhálózat friss írásában pedig el is áruljuk, micsoda.

A Peugeot már korábban bejelentette, hogy 2023-tól minden egyes típusa (a személyautóik mellett a haszongépjárműveik is) elérhető lesz legalább egy, valamilyen mértékben elektromos verzióban. Ennek az útnak egy újabb fontos állomása érkezett el most, a francia gyártó ugyanis elárulta annak a hibrid rendszernek a részleteit, amely rövidesen a 3008 és 5008 SUV-okban mutatkozik majd be, de idővel várhatóan a márka (sőt, a teljes konszern) további autóiban is felbukkan majd.

A világ 2016 decemberében ismerte meg a Lucid Air nevű teljesen elektromos szedánt, amit a kezdetektől fogva a Teslák (különösképpen a Model S), valamint a nagy német prémiumgyártók (Porsche, Mercedes, BMW, Audi) villanyautóinak riválisaként harangoztak be. A kaliforniai székhelyű vállalat a paletta feltöltését illetően – az autóiparban mostanság nem szokatlan módon – „felülről lefelé” építkezik: a nagy teljesítményre vagy épp az extra hatótávra kihegyezett változatokat már korábban leleplezték, most pedig napvilágot láttak a „belépőmodell”, a szimpla motoros Pure részletei.

Úgy néz ki, a mostani időszak az óriási rajongással övezett csúcssportkocsik nagy búcsújáról is szól: nemrégiben kelt el például a legutolsó Bugatti Chiron, a minap pedig a Lamborghini is bemutatta a legendás Aventador utolsó két – egyaránt 1 példányban készülő – változatát. A két történetben közös, hogy mindkét gyártó ezzel a szimbolikus hattyúdallal lép át a hibridérába – a Lamborghini esetén azonban ez még nem jelenti szükségszerűen az ikonikus V12-es benzinmotor „halálát”.

A Formula–1 rajongói a minap néhány órán belül kétszer is alaposan felkaphatták a fejüket: előbb a Ford jelentette be, hogy több mint két évtized után visszatér a száguldó cirkuszba, majd röviddel ezután az is kiderült, hogy az amerikai cég napjaink legsikeresebb istállójának, a Red Bullnak a partnere lesz. Az együttműködés a 2026-os idényben kezdődik, ami egy olyan új korszak kezdetét jelenti az F1-ben, ami más gyártók fantáziáját is megmozgatja.