Elképesztő összeget fizettek ki a napokban egy aukción a Bugatti Chiron Profilée nevű sportkocsiért: az RM Sotheby’s által szervezett párizsi eseményen végül 9,7925 millió eurónál, azaz átszámítva kb. 3,78 milliárd forintnál ért véget a licitálás. A csillagászati ár persze nem véletlen, hiszen azonkívül, hogy egy lélegzetelállító hiperautóról van szó, ez volt egy kultikus típus legeslegutolsó megvásárolható példánya.

A Stellantis konszern annak idején ígéretet tett arra, hogy az égisze alá tartozó mind a 14 autómárka megkapja a lehetőséget arra, hogy palettája megújításával megpróbáljon talpon maradni ebben a szélsebesen változó iparágban. Az Alfa Romeo esetében ennek a bizonyos megújulásnak az első fontos lépcsőfoka a Tonale nevű kis méretű SUV, amelynek leginkább progresszív, plug-in hibrid változata a minap vált rendelhetővé a vezető európai piacokon.

Arról már volt szó korábban, mennyibe kerül egy autó, és megállapítottuk, hogy néhány százezer Ft-tól felfelé bármennyiért lehet működőképes autót venni ‒ hangsúly a működőképesen. Ez azonban csak az első lépés. Ha megvan az áhított jármű ‒ vagy az észszerű választás ‒, már csak használni kellene, és sokaknak itt jön a „feketeleves”. Mert senki nem azért vesz autót, hogy ne használja (gyűjtők kivételével), de egy autó még akkor is viszi a pénzt, ha tényleg csak áll. Az alábbiakban megkíséreltük összeszedni, hogy mégis mennyit „kér” az átlagos autó normál használat során, mennyibe „fáj” a kocsi fenntartása egy családnak. Előre leszögezzük, hogy minden alól van kivétel, az egyes típusok nagyon különbözőek, ahogy a használati szokások is, ami még nagyobb különbséget hozhat a fenntartási költségben. A következők inkább csak amolyan „közelítésnek”, viszonyítási pontnak tekinthetőek.

Az Európa (újbóli) meghódításáról álmodozó MG márka kompakt szabadidő-autója, a HS „ellentétes utat” jár be idehaza, mint a legtöbb típus: a plug-in hibrid verziója (EHS) már tavaly óta a kereskedésekben van, a kizárólag benzinmotoros változat érkezését azonban csak a napokban jelentették be. Ezzel a brit gyökerű, de kínai tulajdonú brand palettája egyre színesebbnek mondható – ráadásul a közeljövőben várhatóan a cég eddigi talán legígéretesebb modellje is elérhetővé válhat.

A napokban közzétett adatok szerint a mögöttünk hagyott évben is a Suzuki volt a legkelendőbb autómárka Magyarországon, igaz, a Toyota nagyon megközelítette az „örökös” listavezetőt. A Datahouse statisztikái alapján 2022-es esztendőnek minden kihívása ellenére is voltak nagy nyertesei a hazai piacon – és persze vesztesei is. Cikkünkben a friss rangsorokból kiolvasható érdekességekből szemezgetünk.

Elnézve, hogy merre tart az autózás világa, egyértelmű, hogy a szektort érintő nagy bejelentésekre ma már nemcsak a járműipari kiállításokon kerülhet sor, hanem a különböző technológiai eseményeken is. Így volt ez a napokban lezajlott Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) esetén is, ahol a Polestar és a Google illetékesei közölték: a svéd márka hamarosan debütáló 3-as modelljében a keresőóriás minden eddiginél pontosabb térképszolgáltatása kap helyet, amely idővel a komplett közlekedést forradalmasíthatja.

A teljes 2022-es évre vonatkozó statisztikák ugyan még nem jelentek meg, de a néhány hónappal ezelőtti összesítések alapján nagyon úgy fest, hogy a 2021-ben bemutatott Dacia Jogger máris a legnépszerűbb egyterű autóvá vált Magyarországon. Éppen ezért a típus jövője kifejezetten érdekes lehet a hazai piac szempontjából is! Márpedig ilyen téren nem kis mérföldkő közeleg, a legfrissebb hírek szerint ugyanis heteken belül rendelhetővé válik a legnagyobb európai piacokon a Jogger hibrid változata, amely minden bizonnyal kisvártatva hozzánk is megérkezik. Ennek megfelelően a legelső Dacia-emblémás hibrid kocsi adatait illetően is egyre tisztul a kép.

Jönnek az év végi ünnepek, mi meg ‒ nos, iszunk. Az már csak hab a tortán, hogy ilyenkor sok a holmi (karácsonyi ajándék, többnapos látogatások táskái, étel-ital), hideg van, és többet vagyunk úton sötétben, miközben a tömegközlekedés ritkább, taxit fogni meg nemcsak drága, de nehéz is. Mindebből az következik, hogy ilyenkor az is autóba ül, aki amúgy hajlamos lenne villamosra szállni, viszont akkor nem ihat, persze sokan mégis megteszik. De mennyi fér bele?

A Ford nemrég bejelentette, hogy a jelenleginél sokkal „amerikaibb” kínálattal akar jelen lenni Európában. Hogy ez pontosan mit takar, azzal kapcsolatban a márka új szlogenje is sokatmondó: „Adventurous Spirit”, azaz „Kalandvágyó szellem”. A gyakorlatban pedig ez azt jelenti, hogy a vállalat mifelénk (is) egyre inkább a SUV-okra és a tehergépjárművekre helyezi a hangsúlyt, miközben lényegében kivonul a kisautós szegmensből. Ennek a törekvésnek az újabb fontos állomása az a friss fejlemény, mely szerint – a korábbi tervekkel ellentétben – mégiscsak forgalmazni fogják az öreg kontinensen a nemrég „felélesztett” Broncót.