Jövőre több szempontból is szintet lép a Formula-E, azaz az együléses, elektromos versenyautók legrangosabb bajnoksága. Egyrészt a nézők minden eddiginél erősebb, gyorsabb és hatékonyabb kocsikat láthatnak majd „zümmögve” körözni, másrészt a mezőnyhöz jó néhány világhírű márka csatlakozik. A McLaren és a Maserati beszállásáról már eddig is tudni lehetett, a minap pedig kiderült, hogy a 2018 óta önálló brandként létező Cupra is ott lesz januárban a rajtrácson!

A napokban jelent meg a hír, mely szerint a Mercedes megnyitotta első olyan kereskedését, ahol kizárólag elektromos autókat kínál majd. A helyszín sokakat meglepett, hiszen az EQ-szalon nem valamelyik rohamléptekben „villanyosító” európai országban, de még csak nem is a mindig hatalmas piaci lehetőségeket rejtő jelentő Egyesült Államokban várja a vásárlókat, hanem az ilyen téren egyelőre jóval a világ mögött kullogó Japánban. A lépés persze ettől még nagyon is érthető, ugyanakkor ez a fejlemény rámutat a távol-keleti ország alternatív technológiákkal kapcsolatos ellentmondásos viszonyára is.

Ha vannak autós toplisták, amelyeknek a kihirdetését a gyártók szinte reszketve várják, akkor azok kétségkívül a különböző megbízhatósági rangsorok. Egy ilyennel jelentkezett most a brit Warrantywise nevű cég, amely használt kocsikkal kapcsolatos garanciális szolgáltatásokkal foglalkozik – azaz nyugodtan mondhatjuk, első kézből ismeri az egyes márkák problémáit. A vállalat az elmúlt 2 év statisztikáit vette alapul, az adatbázisba így több mint 130 ezer ügyfelük kárigényei kerültek be. Az így kialakult sorrend élmezőnyében és hátsó régióiban is érdekes nevek bukkannak fel.

Azok, akik szerint csak idő kérdése, hogy a kínai autógyártók mikor „rúgják rá az ajtót” Európára, többek közt azzal érvelnek, hogy bár az ázsiai ország vállalatai más technológiai szektorokban is hendikeppel indultak, de mára igen jelentős szereplővé váltak. Ennek egyik legékesebb példája a Xiaomi, amely az okostelefonok piacán tavaly már a 3 legnagyobb értékesítő között volt a Samsunggal és az Apple-lel szoros versenyben. A 2010-ben alapított elektronikai óriásról egy ideje tudvalevő, hogy vannak ambíciói a járműiparban – most pedig az is kiderült, hogy ezek a tervek nagyon is merészek!

A cím alapján gondolhatnánk előugró őzekre, szarvasokra, rókákra is, de ezúttal emberekről lesz szó. Azokról az emberekről, akik valamilyen személyiség- vagy viselkedési zavar miatt nem hajlandóak betartani a közlekedési normákat, ezzel gyakran veszélyeztetve, még gyakrabban irritálva másokat, amiből szintén gyakran komoly konfliktusok alakulnak ki.

A Porsche a napokban néhány teljesen elektromos Taycan Cross Turismo „közreműködésével” bemutatott egy tetőre szerelhető, kinyitható sátrat, amely akár 2 fő kényelmes fekhelyeként is szolgálhat. Némi rosszmájúsággal hozzátehetjük, hogy a német gyártó ezzel gondoskodik arról, hogy ha valóra válik a tulajdonosok rémálma, azaz valahol a semmi közepén lemerül a kocsi akkumulátora, és nincs esély újratölteni, legalább egy jót tudjanak aludni a segítség megérkezéséig. Az innováció létrehozásának hivatalos indoklása persze nem ez, hanem a szabadtéri kalandozás, a „vadkempingezés” egészen új szintre történő emelése.

Mostanság gyakori „vendég” a hazai utakon a köd, az előrejelzések alapján pedig ez a következő időszakban is így maradhat. A tapasztalatok szerint ilyenkor többszörösére nő a balesetveszély – néhány praktikus tanács megfogadásával azonban a gépjárművezetők sokat tehetnek azért, hogy a statisztikák a nehezített látási viszonyok ellenére se romoljanak. A Magyar Rendőrség hivatalos honlapján, a police.hu-n közzétett ajánlások segítségével most igyekszünk mi is néhány tippet adni!

Hamarosan megérkezik a hazai utakra a Mazda idei nagy újdonsága, a CX-60 névre keresztelt, közepes méretű szabadidő-autó. Azt eddig is tudtuk, hogy a kezdeti kínálatban szerepel a plug-in hibrid variáns, most pedig kiderült, hogy kétféle dízeles verzió is rendelhetővé válik itthon. A több mint 100 éves japán gyártó azon kevés autóipari vállalatok közé tartozik, amelyek a jövőben is jelentős szerepet szánnak a „hagyományos” meghajtású modelleknek – ez az új SUV is ennek a stratégiának a fontos oszlopa.

A 2013 óta létező amerikai Drako Motors egyik alapítójától, az addig sikeres szoftveres megoldásokban utazó Shiv Sikandtól saját elmondása szerint annak idején a szektorban jártas ismerősei azt kérdezgették: „Minek szálltok be ebbe az autóiparba? Valami nincs rendben veletek?”  Ő pedig annyit felelt: „Pontosan! Őrültek vagyunk!” Nos, ennek a lassan 10 éves, „őrült” vállalkozásnak a legújabb eredmény a minap bemutatott Drako Dragon, azaz minden idők egyik legerősebb, leggyorsabb (és mellesleg teljesen elektromos) luxus SUV-ja!