Ahogy fejlődik a technika, egyre magasabbra kerül a léc a „világ leggyorsabb közúti autója” versenyben, a hipersportkocsik gyártói pedig törik is magukat, hogy övék legyen ez a cím. Nincs ez másképp a kabriók között sem, és bár egy kabrió pont úgy néz ki, mint a „hagyományos” változat, csak nyitható a teteje, azért mérnöki szempontból eléggé különbözik. A tető nemcsak az eső ellen véd, hanem merevítő funkciója van, a nyitható tető meg általában kevésbé vagy egyáltalán nem képes erre. Emiatt a kocsiszekrényt alulról kell annyira merevvé tenni, hogy megfeleljen az elvárásoknak, amelyek ebben az 1000+ lóerős, „hiper” kategóriában azért nem alacsonyak.

Mi, emberek nagyon különbözően öltözködünk. Van, aki a kényelmest szereti, más az elegánsat. Az egyik csak kéket és fehéret ismer, a másik csak feketét, a harmadik a színesre esküszik. Ettől részben nem függetlenül nagyon különböző a testalkatunk, a pénztárcánk vastagsága, az életformánk, a családunk mérete, az érdeklődésünk, a vérmérsékletünk és az életkorunk. Mindezt többnyire bátran vállaljuk, a többség mer különböző vagy „büszkén kommersz” lenni.

Az Egyesült Államok még messze nem tart ott (sem) a villanyautózás terén, mint Európa – ettől függetlenül arrafelé is egyre ölesebb lépéseket tesznek ilyen irányba. Ennek egyik legújabb bizonyítéka az idén beharangozott Chevrolet Silverado EV, vagyis az 1999-ben debütált népszerű pick-up tisztán elektromos változata. A Chevy a jelek szerint nagyon készül, hogy az első „igazi” próbálkozása ebben a szegmensben sikeres legyen, a minap például azt jelentették be, a közelgő kocsi a korábban vártnál is erősebb lesz majd.

Küszöbön áll a BMW kompakt szabadidő-autója, az X1 legújabb generációjának forgalmazása, ennek megfelelően egyre több részletet tudunk meg a leendő kínálatról. Az eddig napvilágot látott információk alapján a népszerű típus legalább 9 féle változatban lesz kapható, amelyek közt a „papírformának megfelelően” különböző mértékben villanyosított modellek is lesznek, a lágy hibridektől egészen a teljesen elektromos iX1-ig.

Úgy néz ki, Max Verstappen nem tud „szokványos” módon Formula–1-es világbajnok lenni: tavaly egy erősen vitatott versenyigazgatói döntés után taszíthatta le az utolsó pillanatban a trónról Lewis Hamiltont, idén pedig ugyancsak emlékezetes módon nem egy futam leintésekor, hanem csak a színfalak mögött kezdhetett ünnepelni. A kissé kínos közjáték ellenére a Red Bull holland pilótájának idei fölénye vitathatatlan – a szezon hátralévő részében pedig egyéb célok híján a rekordok átírására hajthat.

Tavaly jelentették be, hogy a Honda stratégiai partnerségre lép a General Motors-szal, hogy az amerikai vállalat már „bejáratott” padlólemezére (Ultium) építve teljesen elektromos szabadidő-autókat dobjon rövid úton a piacra. Az együttműködés első gyümölcse a jelek szerint a Prologue nevű közepes méretű SUV lesz, amelyet a minap hivatalosan is lelepleztek a japánok.

A napokban bemutatott Citroën Oli koncepcióautó első látásra olyannak tűnhet, mintha egy rossz felbontású számítógépes játékból gördült volna elő. A meghökkentően szögeletes formák mögött azonban a francia cég szerint nagyon is jövőbemutató elképzelések vannak, amelyek idővel a tömeggyártásban készülő modelljeikben is felbukkanhatnak. A méreteit tekintve a családi autók, netán a kompakt SUV-ok szegmensébe sorolható, rendhagyó járművet pedig már csak azért sem lehet „egyetlen kézlegyintéssel” elintézni, mert mégiscsak ez az első olyan kocsi, amelyen a márka vadonatúj logója díszeleg.

Immár Magyarországon is kapható a Lotus Emira, amelyet a kezdetektől fogva a kínai tulajdonú brit márka legutolsó, belsőégésű erőforrással felszerelt autójaként harangoztak be. És bár jelen állás szerint néhány éven belül tényleg eltűnik a benzinmotor a Lotusokból, a szóban forgó kétajtós sportkocsihoz még kétféle verzió is elérhető. A jövőt pedig az iparág alakulását figyelemmel kísérők számára nem nehéz kitalálni: a vállalat rövidesen a villanyjárművekre áll át, melyek közt a védjegyüknek számító hiperautók mellett valódi tömegmodellek is lesznek.

A klímaváltozással egyre nagyobb az extrém erős viharok, szupercellák kialakulásának veszélye. Ezek nem tartanak soká, de az alatt a 10-30 perc alatt minden megtörténhet. A kérdés, hogy mit bír és mit nem az utcán hagyott autó vagy motor, és mit fizet a biztosító?Alapvetően egy normális állapotú autó nem ázik be, bármennyire is essen az eső. Az özönvízszerű esőzéseknél előfordulhat ugyanakkor, hogy épp ott parkolunk, ahol egy városi villámárvíz utat talál magának. Ilyenkor a lezúduló víztömeg akár odébb is sodorhatja a kocsit ‒ hiszen felúszik, ha a küszöb fölé ér a víz, és nemcsak vízkárt okoz, de neki is sodorhatja valaminek, ami biztos „nem múlik el nyomtalanul”.