„Semmi máshoz nem hasonlítható.” Ezzel a „jeligével” mutatta be hivatalosan a napokban a Ferrari legújabb kocsiját, a Purosangue-t, amelyet a többség a márka első SUV-jának titulál – bár maga a gyártó gondosan kerüli ezt a kifejezést. A maranellóiak ehelyett történetük első négyajtós, négyüléses autójáról beszélnek, amely többek közt az emelt hasmagasságával ugyan nyit a napjaink legdivatosabb szegmensét kedvelő vásárlók felé, de közben egyedi arányaival és megoldásaival új kategóriát igyekszik teremteni magának.

Mostanra megszokhattuk már, hogy ha egy autóipari vállalat vezetői egy a márka jövőjével kapcsolatos, nagy bejelentésre készülnek, akkor az szinte biztosan új villanyautók piacra dobását (is) takarja. Nem volt ez másként a minap a Jeepnél sem: a jövőre 80 éves, tavaly óta a Stellantis konszern égisze alá tartozó amerikai brand három tisztán elektromos modellről rántotta le a leplet, melyek közül az első már a jövőre megérkezhet Európába!

Nem szokatlan jelenség, hogy egy luxusmárka egy-egy különleges szériával idézi fel valamelyik korábbi, amúgy is felejthetetlen autója emlékét. A svéd Koenigseggnél ráadásul most nemcsak a legelső sorozatgyártású modelljük, a CC8S bemutatásának 20 éves évfordulója, hanem az alapító-cégvezető Christian von Koenigsegg 50. születésnapja is okot ad az ünneplésre. A vállalat a dupla alkalomra a CC850 sportkocsival „lepte meg” magát – és persze a dúsgazdag vásárlókat, akik máris „túligényelték” a lélegzetelállító hiperjárművet.

Jövőre lesz 100 éves a Škoda jellegzetes, szárnyas nyílvesszőt ábrázoló logója, a cseh vállalat azonban a jelek szerint nem volt tekintettel a közelgő jubileumra: egy friss bejelentés szerint az embléma „lekerül” a cég jövőbeli autóiról, és csak a – szintén átalakuló – márkafelirat utal majd a kocsik „hovatartozásra”. A most bemutatott, új arculatban a zöld szín dominál, ami – és ez talán senkit nem ér váratlanul – a gyártó elektromobilizáció felé tett, egyre ölesebb lépéseit szimbolizálja.

Jó ideje „pletykálták” már, hogy az Audi közel van a Formula–1-es csatlakozáshoz, a hír azonban csak most lett hivatalos: a német gyártó 2026-tól motorszállítóként lép be a világ legnépszerűbb autós sorozatába. Az időzítés nem véletlen, 4 idény múlva ugyanis (újra) gyökeres technológiai módosításokra kerül sor az F1-ben, így ha valamikor, hát az idő tájt újoncként is lehet esélye versenyképes erőforrást összerakni egy márkának. A kérdés már csak az, mely istálló(k) partnereként köszönthetjük majd az ingolstadti székhelyű vállalatot.

Mivel az alkatrészek és a szolgáltatások ára majdnem úgy vágtat felfelé, amilyen tempóval a forint árfolyama zuhan, várhatóan újra fellendül majd az otthoni autószerelés kultusza ‒ ehhez nem kell különösebb jóstehetség. Bár ez a blog egy szervizhálózat oldalán működik, mégsincs elvi kifogásunk az otthoni autószereléssel kapcsolatban.

Innen is elnézést kérünk a Hyundai Csoport (és persze a többi autóipari szereplő) illetékeseitől, de amikor a minap olvastuk, hogy a dél-koreai cég az ötödikről a harmadik helyre lépett előre a világszerte legtöbb járművet értékesítő gyártók toplistáján, akkor elsőre a „vakok közt a félszemű…” kezdetű, nem túl hízelgő mondás jutott eszünkbe. A Hyundai ugyanis annak köszönhetően tudott kettőt is „előzni”, hogy bár a szektorban tapasztalható ellátási nehézségek az ő számaikat is visszavetették, de kevésbé, mint a vetélytársakéit. Ezzel együtt az 55 éve alapított vállalat globális előretörése vitathatatlan, az elektromos autók terén pedig egyre merészebb ambícióik vannak.

„Aukcióra kerül az egyik mozivászonról ismert, világhírű Porsche” – söpört végig a hír nemrég a médián. A filmek (és az autók) világában jártasak a fenti mondatot olvasva talán azt találgatták, vajon a Tolvajtempó kultikus, 1978-as évjáratú 911-esét, a Sebhelyesarcú 928-asát vagy épp a Top Gunban látott 356 spydert lehet-e megvásárolni, netán a Halálos iramban széria ötödik részében a néhai Paul Walker által vezetett 911 GT3 RS, a Bad Boys-ban Will Smith által „meghajtott” 964 Turbo 3.6, esetleg a Red 2-ben Bruce Willisszel a volánja mögött feltűnt GTS kerül-e kalapács alá? Nos, a válasz: egyik sem, de a szóban forgó „árverési tétel” története bizonyos szempontból a fentieknél is sokkal izgalmasabb.

Egy átlagos elektromos kocsival napi 70-100 kilométert tesz meg a tulajdonosa, de a helyzet a fejlett töltőhálózattal rendelkező régiókban értelemszerűen sokkal kedvezőbb – derül ki a Jövő Mobilitása Szövetség napokban kiadott közleményéből. A többség elsősorban munkába járásra, a gyerekek szállítására és bevásárlásra használja a villanyautóját, de a szervezet szerint bizonyos jó tanácsok megfogadása esetén akár egy hosszabb, külföldi túrának sincs akadálya az alternatív technológiával.