A járműipar – nagyrészt költséghatékonysági okokból – egyre inkább a rugalmas kombinálhatóság irányába tart, azaz a gyártók (különösen a nagy konszernek) néhány hasonló alkatrész „cserélgetésével” sokféle különböző típust képesek létrehozni. E trend miatt gyakran elhangzik az a kritika, hogy napjaink autó kis túlzással olyanok, mint a „LEGO-szettek”. Nos, ha van kocsi, amit joggal érhet ez a „vád”, az a minap bemutatott, speciális Lamborghini Sián FKP 37 – az ugyanis valóban LEGO-építőelemekből készült!

Egyre többet hallani napjaink két „felkapott” technológiája, a napenergia és a villanyautózás „házasításáról”. A terület egyik úttörője a német Sono Motors, amelynek alapítói immár 10 éve dolgoznak egy fotovoltaikus panelekkel „burkolt” kocsin, amelynek sorozatgyártásra kész változatát a minap tárták a nagyközönség elé. Lássuk, mit lehet tudni az évi több ezer „ingyen” kilométert ígérő, innovatív járműről!

100 kilométert 130 km/h-val haladva 46 perc alatt teszünk meg. Ha 100-zal megyünk, ugyanez praktikusan pont egy óráig tart, 80-nal pedig egy és negyedóráig. Mehetünk a fővárosból Tiszakécskére, Ságvárra, Siófokra, Komáromba, Kecskemétre vagy Nagykőrösre, Veszprémbe, Szolnokra stb. vagy épp vissza, az ember, ha ezekre a helyekre indul ‒ de a távolságot bármely pontból mérhetnénk ‒, általában nem szokta percre pontosan kimérni az idejét, hogy „ne kelljen rohanni”. Az esetek többségében tehát annak, aki 100 km-re indul, egy minimális odafigyeléssel elegendő lenne 100, vagy akár 80 km/h-val közlekednie, nem érné érdemi veszteség. Miért fontos mindez?

Több mint negyedszázada nem fordult elő, hogy egy adott hónapban annyira kevés új autót értékesítsenek Európában, mint idén júniusban. És bár a napokban közzétett statisztikákat a legtöbb gyártó főhadiszállásán nem fogadhatták kitörő lelkesedéssel, szakértők hozzáteszik, hogy a csökkenő darabszámok nem jelentenek feltétlenül visszaeső bevételeket a vállalatok számára. A nemzetközi trendek természetesen rányomják a bélyegüket a magyar piacra is, ahol a helyzet a használt gépkocsik sokadvirágzását hozta el.

A Honda hivatalos oldalán újabb részleteket árult el a ZR-V nevű modelljéről, amelyet a tervek szerint még idén ősszel elkezdenek forgalmazni Japánban. És hogy miért lehet ez érdekes számunkra? Nos, a vállalat bejelentése alapján a típust jövőre Európában is piacra dobják, ami persze nem is véletlen: egy „villanyosított” szabadidő-autóról van szó, ami így rövidesen napjaink egyik legkelendőbb kategóriájába érkezhet meg.

Zajlik az élet a Hyundai háza táján, a dél-koreai gyártó a napokban több olyan nagy bejelentést is tett, amivel alaposan magukra irányították a figyelmet. Egyrészt minden eddiginél több részletet árultak el a nemrég bemutatott Ioniq 6 teljesen elektromos szedánjukról, másfelől előrukkoltak két egészen különleges koncepcióautóval is, amelyeket ugyan a közutakon aligha fogunk egy az egyben viszontlátni, mégis sokat elárulhatnak a globálisan feltörekvőben lévő márka jövőbeli terveiről.

Vannak ranglisták, statisztikai mutatók, amelyeket minden Formula–1-es pilóta szeretne vezetni (világbajnoki címek, futamgyőzelmek stb.) – és akadnak, amiknek kissé kínos az élmezőnyében lenni. Carlos Sainz Jr. néhány nappal ezelőttig több olyan mutatóban is a „legjobbak” közé tartozott, ami inkább az utóbbi kategóriába tartozik. A múlt hétvégi Brit Nagydíjon aztán megtört nála a jég, és feliratkozott a futamgyőztesek sorába. De vajon meddig repítheti ez a diadal a Ferrari spanyol versenyzőjét?

Bemutatták a Citroën C4 X-et, nekünk pedig – hogy egy francia autó esetén stílszerűek legyünk – „dejà vu” érzésünk támadt, hisz az újdonságot ugyanúgy 3 különböző kategória „egyesüléseként” harangozták be, mint a néhány nappal ezelőtt megismert, szintén a Stellantis-konszern által jegyzett Peugeot 408-ast. A szedán-, ferdehátú- és SUV-szerű vonásokat is magán hordozó C4 X méreteit tekintve a C4 és a C5 X közé érkezik, számos európai országban pedig alighanem csak elektromos változatban lesz elérhető.

Talán a kisgyerekeknek sem meglepő, hogy a kocsik (amit mi a hétköznapokban annak hívunk, hagyjuk a kétéltűeket és Mr. Bondot) nem nagyon szeretik a vizet. Egy pocsolya, ha nem túl mély, és ésszel hajtunk bele, még nem okozhat gondot, ahogy természetesen az esővel is megküzd egy autó, erre van tervezve. Minden más helyezt azonban elég komoly károkat tud okozni, és ezek ‒ sajátos módon ‒ épp nyáron gyakoribbak.