A kínai autógyártók az ázsiai piacok mellett mostanra többé-kevésbé Afrikában és Latin-Amerikában is megvetették a lábukat, jelentős európai térhódításuk azonban egyelőre várat magára. Sokak szerint azonban mindez csak idő kérdése, a neves japán és nyugati vállalatokkal együttműködésben készülő járműveik, valamint az egyéb termékeknél is ismert árelőnyük miatt ugyanis előbb-utóbb eljutnak az itteni vásárlók szívéig is. A friss hírek szerint mindenesetre jelenleg egyszerre több cégük is próbál gyökeret ereszteni az öreg kontinensen.

Több nagy bejelentést is tett minap a Dacia vezetősége. Egyrészt a mostantól megrendelt kocsijaik már az új, „Dacia Linknek” nevezett emblémával kerülnek majd leszállításra, azaz a Renault Csoporthoz tartozó román brand maga mögött hagyja a sokak által „sörnyitónak” gúnyolt logót. Másfelől, és talán ez a hír szólt nagyobbat, közölték azt is, hogy jövőre márkaszintű sebességkorlátozást vezetnek be, vagyis egyetlen új Dacia sem lesz majd lépes 180 km/h-nál gyorsabb tempóra.

A ’90-es évek szédületes sportautóit a mai napig óriási kultusz övezi, így mindig alaposan felkavarja az állóvizet, ha egy „erősen limitált szériában” gyártott csúcskocsi valamelyik példánya eladóvá válik. Így van ez a meglehetősen izgalmas történetet magáénak tudó, egykori világrekorder Jaguar XJ220-szal is, amelynek most egy csaknem 30 éves, de kevesebb mint 6000 kilométert futott darabja bukkant fel az interneten.

Egyre több országban hívják segítségül a technológiát az autóvezetés közbeni mobiltelefonozás kiszűrésére. A legújabb ilyen hírek Németországból érkeztek, ahol júniusban kezdődött a „Handy Blitzer” nevű rendszer éles tesztelése, amely állítólag azt is kiszúrja, ha a sofőr maga mellett tartva nyomkodja a készülékét. A téma azért is érdekes, mert információk szerint a magyarországi VÉDA-kamerák is képesek a kézben tartott telefon észlelésére, és elképzelhető, hogy élesedik is ez a funkció.

Ember legyen a talpán, aki tudja követni az SSC Tuatara nevű hiperautó által felállított (és „fel nem állított”) sebességrekordokat, mindenesetre mi most teszünk rá egy kísérletet. Már csak azért is, mert a napokban egy újabb szédületes repesztésről adtak hírt, amely során csaknem 475 km/h-s tempót sikerült elérniük – és a cég elmondása szerint még maradt is tartalék a gyártáshoz közeli kocsiban!

Ha az emberek tisztán racionális döntéseket hoznának, eltűnne az utakról a személyautók 97%-a, rendkívül fejlett lenne a tömegközlekedés, a ritkán jelentkező, valóban személyautót kívánó helyzeteket pedig egy összetett, közösségi autórendszer oldaná meg. Technikailag nem lenne akadálya, ám a világ mégsem ilyen. Mutatjuk, hogy jön ez össze a veteránozással!

Ahhoz, hogy az egyre hangosabb törekvéseknek megfelelően az elektromos autózás térhódítása teljes legyen, a vonuló szolgálatok járműveinek „villanyosítása” is elengedhetetlen. Igen ám, csakhogy ezeknél nem megengedhető, hogy megfelelő töltöttség híján időt veszítsenek. Nem véletlen, hogy az Egyesült Államok első elektromos tűzoltóautója, amely a napokban állt munkába, egy generátorként funkcionáló dízelerőforrást is kapott. De persze nem ez az egyetlen érdekesség az átszámítva majdnem félmilliárd forintos, osztrák gyártmányú modellel kapcsolatban!

Az előttünk álló hétvégén sorra kerülő Spanyol Nagydíjjal visszatér Európába a Formula–1 mezőnye, amely egyetlen kanadai „kiruccanást” leszámítva egészen szeptemberig versenyez majd a kontinens különböző pályáin (közte július legvégén Magyarországon). A csapatok által az egyik legjobban ismert, az év eleji tesztek helyszíneként is szolgáló barcelonai aszfaltcsíkon rendezett futam akár fordulópontot is hozhat, sok istálló ugyanis jelentős fejlesztési csomaggal készül, és akadnak, akiknek ez talán már az utolsó esély lesz az idény megmentésére…

Idén 70 esztendeje lépett trónra II. Erzsébet brit királynő, ez pedig a szigetország számos vállalatát – köztük természetesen az autógyártókat is – arra ösztönzi, hogy egy-egy különleges termékkel tisztelegjenek Őfelsége „platina évfordulója” előtt. Így tett a McLaren Automotive is, amely az alkalmat felhasználta vadonatúj hibrid sportkocsija, az Artura népszerűsítésére is!