Évek óta folyamatosan hallunk arról, hogy Európa bizonyos nagyvárosaiból záros határidőn belül kitiltják a hagyományos, belsőégésű motorral felszerelt járműveket. Ha eddig valakinek „távolinak tűntek” ezek a hírek, akkor itt van egy térben nagyon is közeli fejlemény: a Bécs vezetése által kidolgozott klímavédelmi menetrend 2040-re száműzné az osztrák fővárosból a benzines és a dízeles autókat. A kérdés már csak az, milyen hatása lehet az autós világra a „tiltási hullámnak” a közeli jövőben?

Régebben gyakoribb volt, de ma sem ritka, hogy egy újonnan vásárolt autót mustrálgatva az ismerősök első kérdése: „és, mennyit eszik?” Anélkül, hogy bárki pénztárcáját, lehetőségeit minősítenénk, most ezt a kérdést járjuk körül, mert a világ, bizony, meglehetősen álszent, és természetesen az autós világ is az. Mindenki a környezetvédelemről prédikál, de valójában sem a gyártónak, sem a vásárlónak nem érdeke, hogy kis fogyasztású autót gyártson/vegyen. Másfelől, amiről kevésbé szól a fáma, hogy az élettartama során elfogyasztott üzemanyag az autó teljes ökológiai lábnyomának bizony, csak egy töredéke, mert ez a lábnyom hatalmas.

„A világ legerősebb luxus SUV-ja.” Ezzel az igencsak hangzatos mondattal harangozta be minap az Aston Martin a DBX legújabb változatát, amelyet napokon belül le is lepleznek. Amolyan kedvcsináló gyanánt a patinás brit gyártó egy videót is közzétett az autóról, amiből az igazán „vájt fülűek” az egyelőre titkolt részletekre is következtetni tudtak. Február 1-jén kiderül, igazuk lesz-e!

„Visszapofoz az útra” – fogalmazott találóan az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottság hivatalos honlapja, a kreszvaltozas.hu azzal az egyeztetési szakaszban járó, újfajta védőkorláttal kapcsolatban, amit a tervek szerint rövidesen kísérleti jelleggel telepíthetnek az egyik magyarországi útszakaszra. Lássuk, mit érdemes tudni a több távol-keleti országban már bevált fejlesztésről, ami sikeres tesztfázis esetén idővel több, balesetveszélyes helyszínen is megjelenhet.

„Eladó egy igazán exkluzív autó!” A luxuskocsikra szakosodott aukciós portálokkal kapcsolatos hírekben olyannyira gyakran olvasunk ehhez hasonló „kedvcsinálókat”, hogy az „exkluzív” kifejezés már kezd lassacskán „elkopni”. Azonban, ha van „árucikk”, amely teljes joggal használja ezt a jelzőt, az a most meghirdetett Ferrari Meera S, hiszen ebből tényleg csak egyetlen darab készült a világon. Lássuk, mit érdemes tudni az új tulajdonost kereső, igencsak megosztó grand tourerről!

A címben szereplő megállapítás mögöttes üzenetét alighanem jó páran „dekódolták”: manapság, ha egy fejlesztés alatt álló hiperautóról hallunk, több mint valószínű, hogy minimum hibrid, de még inkább tisztán elektromos hajtásláncról esik szó. A minap menetkész prototípusként megmutatott Noble M500 a kivételek közé tartozik, ugyanis a legújabb Ford GT-ből is ismerős, 3.5 literes, hathengeres EcoBoost motor dolgozik benne.

Másfél évtizede sincs, hogy az első Tesla autó kigördült az utakra, mégis akad olyan példány, amely már több mint 1,5 millió kilométert futott! A nem akármilyen teljesítmény egy német taxis nevéhez fűződik, akinek 8 év sem kellett ahhoz, hogy – képletesen – nagyjából 37-szer megkerülje a Földet Model S P85-ös kocsijával. Az abszolút rekordtól persze még ő is messze van…

Az autóvezetés olyan, mint a foci és a politika: mindenki azt gondolja, hogy az átlagnál jobban ért hozzá. Viccek egész sora szól arról, ki hogyan szól bele, minősíti a másik vezetését, ez a szexizmus egyik jellegzetes terepe is. Az interneten nagyon népszerűek azok a videók, amikor a szabályokat semmibe vevő, arcátlan, esetleg csak a saját képességeit túlbecsülő emberek pórul járnak. Mindezek után jogosan vetődik fel a kérdés: most akkor tudunk vezetni vagy sem? Sok balesetről hallunk az utakon, és néhányat látunk is menet közben ‒ ne adj’ isten részt veszünk benne ‒ de mégis: több millió autó futkos az utakon Magyarországon naponta, egyre több és egyre gyorsabban; ehhez képest a napi néhány tucat ütközés, baleset elenyésző. Akkor tudunk vezetni vagy sem? Nos, akinek van a volán mögött 10-70 év gyakorlata és a reflexei, ítélőképessége, érzékszervei rendben vannak, valószínűleg tud vezetni, csak hát, nem egyformán.

Üdítően komplex hajtás és a közkedvelt sci-fiket idéző beltér jellemzi a német gyártó sivatagi versenyautóját, a terep kihívásaihoz igazított RS Q e-tront. Legalábbis erről árulkodnak azok a fényképek, amiket az Audi szakemberei hoztak nyilvánosságra az online sajtóban a közelgő Dakar Rally beharangozásaként.