A minap hivatalosan is bejelentették a Bugatti-Rimac vegyesvállalat létrejöttét, azaz a jól csengő nevű francia sportkocsigyártó és az innovációjáról ismert horvát műhely egyesülését. A lépéssel mindkét márka nyerhet: a Rimac a Volkswagen-csoport „hátszelével” vetheti meg még inkább a lábát az autóiparban, a Bugattinak pedig kimondottan jól jön az új partner tapasztalata a szuperautóik elkerülhetetlennek tűnő, „elektromos fordulata” előtt.

Nem kis feladatra vállalkozott a Mercedes a minap leleplezett, vadonatúj SL nyitható tetejű sportkocsival. Egyrészt a roadster fejlesztését immár az AMG divízió vette kézbe, azaz a rajongók egy része joggal várta, hogy az újdonság a 2017-ben debütált, a hírek szerint év végén elköszönő nyitott tetejű AMG GT méltó utódja legyen. Közben viszont az SL-osztály 1954 óta íródó, gazdag történelme arra kötelezte a mérnököket, hogy az R232 kódnevű autó hű maradjon saját típusa hagyományaihoz is. Lássuk, hogyan sikerült megoldani ezt a feladványt!

 

Amióta a Liberty Media 2017-ben átvette az irányítást a Forma-1 felett, folyamatosan arról hallani, hogy idővel az F1 egyre nagyobb szerepet kap majd Amerikában – vagy fordítva; Amerika az F1-ben! Ennek persze legalább annyi buktatója lehet mint előnye, de egy friss hír alapján a térhódítás folytatódni látszik: idén 1, jövőre 2, azután pedig akár már 3 futamot is rendezhet az Egyesült Államok!

Avagy a kiegészítők dicsérete

Rengeteg mindent el kell dönteni egy új autó vásárlásakor, de elsőként azt, hogy mégis mire kell, és mekkora autóra lesz szükségünk? Erre többféle sztenderd válasz létezik. Ha két gyerekkel, kutyával akarunk kempingezni, nyilván jó, ha nagy, ha a belvárosban akarunk parkolót keresni (ne tegyük, butaság) a legjobb, ha kicsi. Ha ezt is, azt is tudnia kell, tartsunk két autót. Ha erre se pénz, se szükség, de néha a nagy, néha a kicsi a jó, vegyünk egy közepest. Túl egyszerűen hangzik? Pedig lényegében erről van szó!

Sorra valósulnak meg a legvadabb fantáziák. A hatótávbajnok elektromos utasszállító és az önvezető hippibusz ugyan még a holnap ígéretei, de a robotizált pizzakihordó például már a jelen megoldása. Három lelkesítő jármű következik, melyek hamarosan a nagyvárosok szupersztárjai lehetnek.

Bevalljuk, amikor először olvastuk, hogy egy csapat a fejébe vette, hogy az összes földrészen teljesít egy-egy extrém autós kihívást egy klasszikus Porschéval, elsőre még nem mértük fel pontosan, mekkora vállalás is ez. Aztán a földgömböt forgatva egyszer csak beugrott: az „összes” kontinensbe bizony az Antarktisz is beletartozik, így pedig már egészen izgalmasnak kezd hangzani a projekt. A Déli-sarknak persze a 65 évvel ezelőtt gyártott 356A-nak egy speciálisan átalakított változatával vágnak neki!

A „hétköznapi” életben az emberek általában a rokonaiktól, barátaiktól szoktak születésnapi ajándékot kapni, és nem saját maguktól. Ha van azonban híresség, aki kimondottan szeret szembemenni mindennel, ami „szokványos”, akkor az az extravagáns futballsztár, Zlatan Ibrahimovic. A 40. életévét minap betöltő bosnyák-horvát származású svéd klasszis pedig természetesen nem egy „átlagos” tárggyal lepte meg magát, hanem egy forintban kifejezve kb. 170 milliós sportkocsival!

Mostanra elcsépelt fogalommá vált autós körökben a chiphiány, és egyre többen emlegetik hasonlatképpen a szocialista autókereskedelmet. Az egyik tény, a másik természetesen durva túlzás, de a kérdés sokakban felvetődhet: miért kell manapság ennyi időt várni egy autóra? Megpróbálunk rá válaszolni.

Kevés téma van, aminek a szóba hozatala jobban felborzolná az autós társadalom kedélyeit, mint a parkolási díjak emelésének, szigorításának kérdése. A legfrissebb ezzel kapcsolatos hírek Németországból érkeztek, ami elsőre még távolinak tűnhet, de pontosan tudjuk, hogy az Európa jövőjére nagy befolyással bíró államból induló kezdeményezések idővel hazánkba is „beszivároghatnak” – főként, ha a mostanság sokat hangoztatott környezetvédelemmel összefüggő törekvésekről van szó.