Vannak ikonikus járművek, amelyek már-már elválaszthatatlanul összefonódtak azzal a várossal, ahol közlekednek. Mind közül talán a leghíresebbek a kétszintes, jellegzetes piros színű londoni autóbuszok. Nem véletlen, hogy a turisztikai látványosságnak is számító négykerekűekről a belsőégésű motorokra vonatkozó egyre szigorúbb tilalmak közepette sem akarnak lemondani a helyiek – két cég pedig most be is mutatta azt a verziót, amely a tisztán elektromosnak ígérkező jövőben is róhatja a brit főváros útjait. 

Bár a tendencia egyelőre az, hogy egyre több ország jelenti be világszerte, hogy 2030 után valamikor betiltják a belsőégésű motorokat, vannak olyan kormányok is, amik nem hódolnak be a zöldek (és más politikai illetve gazdasági irányvonalak) érvelésének. Ilyenek például a csehek is.

Éljenek a benzinesek! – szól a Skoda idevágó filozófiája. Mert bármily hihetetlenül is hangzik, az új FABIA úgy lesz képes a hozzá kínált 5 motorváltozatból néggyel megtenni ezt a távot, hogy nem lesz belőle sem dízel, sem mild-hibrid, sem konnektoros hibrid kivitel.

Ha arra kérnénk „az utca emberét”, hogy vágja rá az első néhány dolgot, ami Olaszországról eszébe jut, a menő sportkocsik – többek közt az olasz konyhával karöltve – alighanem ott lennének a leggyakoribb válaszok között. A Ferrari vagy épp a Lamborghini kétségkívül az ország „DNS-ének” része, éppen ezért nem csoda, hogy friss hírek szerint az ottaniak próbálnak mindent elkövetni, hogy nemzeti büszkeségeik ne legyenek a szigorodó környezetvédelmi szabályok miatti átalakulás vesztesei.

Nagy utat járt be 2007-es születése óta a Dacia Sandero, és most elsősorban nem is a megtett kilométerekre gondolunk. A modellt annak idején számos piacon Renault Sanderóként vezették be, kimondva-kimondatlanul azért, mert a Dacia márka a vásárlók jelentős részének szemében esetleg nem lett volna elég vonzó. Ehhez képest szűk másfél évtizeddel később most ott tartunk, hogy a legfrissebb statisztikák szerint ez a kocsi lett az európai földrész legtöbb példányban eladott járműve!

Retró húrokat penget a bivalyerős vadonatúj Nissan Z kupé. A Nissan új sportkocsija, bár sokan japán Porschének becézik, inkább a közelmúltban érkezett Toyota Suprát vette célkeresztbe.

Nagy divat az autó karbantartását, és főleg az erről szóló, ehhez hasonló cikkeket az évszakok változásához kötni, de valójában majdnem mindig általános tanácsokról van szó, amikre minden évszakban hasznos odafigyelni. Az ablaktörlő például nyáron is kellemetlen, ha csíkoz, ahogy az ablakmosó folyadékra sem csak ősszel van szükség. Normális állapotú, a külső hőmérsékletnek megfelelő gumit sem csak télen, vagy nyáron kell használni. Az autó lámpáinak is mindig működnie kell, nemcsak akkor, ha hamarabb sötétedik. Ugyanez igaz az akkumulátorra és más hasonlókra, de ezekkel blogunkban már részletesen is foglalkoztunk. Most inkább ahhoz adunk néhány tanácsot, hogy hogy kerülje el a felesleges bosszúságot és várakozást nálunk, a szervizekben, vagyis szervizlátogatási kisokos, néhány pontban.

A német roadster alapjait a Black Series kupénál kell keressük, de nem meglepően annál is erősebb és gyorsabb lett.

A mögöttünk hagyott időszak egyik legnagyobb eseménye vitán felül a tokiói nyári olimpia volt, amelynek hőseit a legtöbb országban kitüntetett tisztelet és ennek megfelelő jutalom fogadta. Mind közül talán a legkülönlegesebb az, amit a kínai bajnokok kaptak: az aranyérmeseknek az állami luxusautó, a Hongqi H9 egy-egy példányát adták át örökös használatra. Márpedig, ha egy pillantást vetünk az autóra és annak paramétereire, rögtön kiderül, hogy mindez messze nem olyan kicsi ajándék…