Már az elején szögezzük le, hogy ez a pickup nem az a pickup: a Honda Ridgeline és a Hyundai Santa Cruz példáján fellelkesedve döntöttek úgy az amerikaiak, hogy ők is bemutatják a maguk önhordó karosszériás, úgymond személyautó-pickupját. Kifejezetten átlagemberek számára fejlesztették a kényelmes és tágas utasterű, sokoldalúan variálható platóst, amely ráadásul, a kor szavára hallgatva, s a szegmensben elsőként hibrid hajtásláncot kapott.​

„Gyorsabb, mint egy Porsche, de biztonságosabb, mint egy Volvo.” Többek közt ezzel harangozta be a Tesla új modelljét, a napokban leleplezett Model S Plaidet a vállalat vezérigazgatója, Elon Musk. Nos, utóbbi téren egyelőre csak a cég állításaira hagyatkozhatunk, a biztonsági minősítésekről döntő testületek ugyanis a bemutató idején még nem vették górcső alá a kocsit – a sebességet illetően azonban úgy fest, tényleg nem hagy kívánnivalót maga után a legifjabb Tesla.

A gyártásérett Neverával a Rimac olyat alkotott, mely az automobilizmus több viszonylatában is etalon lehet

A minap debütált a Rimac C_Two modell gyártásérett verziója, ami immár a Nevera nevet viseli, a Horvátország tengerpartjánál a vizet hirtelen, rövid időre felkorbácsoló nevera szél után.

Szinte egy időben érkezett meg Magyarországra két hidrogénhajtású autó, a Toyota Mirai és a Hyundai Nexo – vagyis az a két kocsi, amelyek egymást túllicitálva döntögetik az egy tankolással megtehető kilométerek világcsúcsát az üzemanyagcellás járművek mezőnyében. A többek által a leginkább környezetbarátnak tartott technológia valódi térhódítása előtt most még több akadály is tornyosul – de a trendek arra utalnak, hogy érdemes már most foglalkozni a területtel.

A Jeep a „4xe” jelöléssel illeti plug-in hibrid modelljeit, a Compass és a Renegade után pedig immár a Wrangler is kapott egy ilyen verziót. A Stellantis csoporthoz tartozó amerikai márka szerint ezzel egyrészt a környezetbarátabb mindennapi autózásra vágyók kapnak egy újabb választási lehetőséget, másrészt azoknak sem kell csalódniuk, akiknek egy Jeeptől elvárt klasszikus értékek, mint az erőteljes vezetési élmény és az off-road képességek, a legfontosabbak.

Rég elmúlt az az idő, amikor az emberek úriemberebbnek akartak látszani, mint valójában. Akkoriban a csibészek is nyakkendőt hordtak, mindenki a legjobb modorában igyekezett megszólalni (lásd Rejtő Jenő regényeit), és általában divat volt úgy tenni és öltözni, mintha az ember soha életében nem hagyta volna még el a vörös szőnyeget.

Lelkes emberek bizonyítják, hogy a Közel-Keleten is elképzelhető az autógyártás, ráadásul a kor elvárásainak megfelelve: az EV Electra Bejrútban mutatta be az első Libanonban gyártott elektromos autót. A céget egy libanoni születésű palesztin üzletember, Jihad Mohammad alapította négy évvel ezelőtt, most libanoni és palesztin mérnököket toboroz az elektromos autók gyártására. Nem is egy, hanem rögtön négy modellben gondolkodnak, melyek a helyi dizájnt reprezentálják, de emellett a világszerte elvárt technikát is képviselik. 

Az autóipar utóbbi egy évben látott jelentős visszaesése miatt a cégeknek egy kicsit meg kellett tanulniuk a „jég hátán is megélni” – a jelek szerint pedig akadnak, akik ezt szó szerint is megkísérlik. Egy Lamborghini Urus ugyanis a befagyott Bajkál-tó jegén nemrég csaknem 300 km/h-s sebességgel repesztett (szerencsére nem szó szerint), ezzel abszolút csúcsot állított fel ebben a nem mindennapi kategóriában. A rekordnak a maga „öncélú extrémitása” mellett azért jelentős üzenete is van, amelynek célkeresztjében természetesen a vásárlók állnak!

Bár kevés autómárka ment át az utóbbi évtizedekben akkora fejlődésen presztízs szempontjából, mint a Škoda, azt azért erős túlzás volna állítani, hogy mára egy lapon említhető mondjuk az Audival. Egy alapon viszont igen! A minap bemutatott vadonatúj Fabia ugyanis a Volkswagen Csoport MQB A0 kódjelű platformjára épül, csakúgy, mint többek közt az Audi A1-es. A szakavatottak ebből azonnal leszűrhetik, hogy a megújulás számottevő méretnövekedést hozott – de ezen kívül is akad néhány említésre méltó újdonság a népszerű kiskategóriás, ferde hátú modellnél.