Sport-SUV a javából: 48 voltos mild hibrid technológiával csökkenti a Levante károsanyag-kibocsátását és fogyasztását a Maserati.

A jelen állás vizsgálata előtt kanyarodjunk vissza a múltba, hogy az elgondolásokat és azok esetleges időközbeni változásait megfigyelhessük.

Ha valaki azt kérné tőlünk, találjuk ki, hogy milyen márkájú és mennyi idős az autója, statisztikai szempontból akkor adnánk magunknak a legtöbb esélyt a jó válaszra, ha azt tippelnénk: egy 18 éves Suzuki! A teljes magyar személygépkocsi-állomány átlagosan ennél valamivel fiatalabb, 14,7 éves, de „öregedő” tendenciát mutat. Íme, néhány érdekesség a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és a Datahouse nemrég közzétett, a 2020-as év legvégének állapotát tükröző statisztikáiból!

A Formula–E 2014-es indulása óta tulajdonképpen csak idő kérdése, hogy az egyes kategóriák mikor kapják meg maguk mellé (egyesek szerint pedig idővel: maguk helyett…) az elektromos „párjukat”. A sor most éppen a túraautózáson van, idén ugyanis a WTCR-t is szervező Eurosport Events beindítja a Pure ETCR-t. A legfrissebb hírek szerint pedig – ha a járványhelyzet engedi – idehaza is testközelből megnézhetjük a „villanyhajtású járműveknek kiírt sorozat szárnybontogatását, a Hungaroring ugyanis bekerült a 2021-es versenynaptárba!

Az immár teljes mértékben francia fennhatóság alatt készült új Mokka előrevetíti számunkra, milyenek is lesznek a jövő Opeljei. 

Május 1-től egy európai uniós rendelet értelmében újfajta címkékkel találkozhatunk majd a gumiabroncsokon, méghozzá nemcsak a tehergépjárműveknél és a buszoknál, hanem a személyautóknál is. Ezek célja, hogy minden eddiginél átfogóbban tájékoztassa a fogyasztókat a termékek tulajdonságairól, különösen tekintettel azokra, amik a biztonságot és a környezetvédelmi normákat illetik.

Befejező részéhez ért a gondos autósoknak szóló sorozatunk, ahol olyan, eddig még nem részletezett területekkel foglalkozunk, amelyek ez idő tájt szintén alapos ellenőrzést kívánnak. A téma fontosságát jelzi, hogy bár tanácsaink összegzése immár három cikket ölel fel, még mindig nem mernénk teljes körűnek nevezni a gyűjtést. Éppen ezért az egyéni odafigyelésen túl a legjobb döntés az, ha felkeresik profi szervizeink valamelyikét, ahol garantáltan nem siklanak át egyetlen olyan problémán sem, ami a későbbiekben komoly veszélyforrást is jelenthet. Az árulkodó jelekkel kapcsolatban pedig következzen praktikus javaslataink záró epizódja!

A dél-koreai gyártó immár hivatalosan is bemutatta korábban csak „megszellőztetett” elektromos szabadidőjárművét, a Kia EV6-ot.

Legutóbbi cikkünkben már sok mindenre kitértünk, amit az autónkon tanácsos ellenőrizni vagy szakemberekkel ellenőriztetni így tavasszal. Már akkor is jeleztük, hogy mindez még messze nem minden, így most következzen a folytatás, azaz tavaszi jótanács-csokrunk középső darabja! A főszabály pedig ugyanaz, mint eddig: már egy kis odafigyeléssel is sokat tehetünk a biztonságunkért, de bőven akad olyan, amivel inkább érdemes felkeresni valamelyik szervizünket, hogy biztosan jó kezekben tudjuk kocsinkat. 

Nem kis dolog van készülőben: magyar-angol összefogással az első hazai hipersportautó merész álmát kívánják a közeljövőben megvalósítani