Kihegyezett pályagépet alkotott az olasz hiperautógyártó. A nagy behemótok mellett a kis manufaktúrák (Koenigsegg és társai) sem tétlenkednek és egymás után dobják piacra új, gyorsabb vagy éppen új és gyorsabb modelljeiket, ahogy legutóbb pont a Pagani tette.

Az autó szabadságot ad, megkönnyíti az életet, felgyorsítja az ügyintézést, kiterjeszti a lehetőségeinket számos területen, az utazásoktól a cipekedésig. Sokat ad tehát, és viszonylag keveset „kér”. Ezt a keveset viszont érdemes megadni az üzembiztonság, a bosszúságok és későbbi, nagyobb kiadások megelőzése, de mindenekelőtt a saját és családunk biztonsága érdekében. Háromrészes sorozatukban összegyűjtöttük azokat az egyébként nem különösebben drága elemeket, amelyeket célszerű minél hamarabb ellenőrizni vagy ellenőriztetni ilyenkor tavasszal, a fokozott téli igénybevétel után.

Nemcsak a gyári tuning lehetőségéről szól a fáma, a stuttgarti márka kabriója innentől hivatalosan is a sportos AMG-családba tartozik.

„Kereken” 114 éve született Barényi Béla mérnök-feltaláló, aki nélkül talán ma nem ülhetnénk biztonságos járművekben. Az autóipari újító Hirtenbergben (Bécs mellett), 1907. március 1-én született, s szintén külföldön halt meg (Németország, Böblingen, 1997. május 30.). Számos és korszakalkotó találmányai okán zsenialitását többen Edisonéhoz hasonlították. Barényi kiemelkedő szerepet játszott az autógyártás és a járműbiztonság területén, ezért az autótervezés biztonságtechnikájának atyjaként tekintenek rá szerte a világon.

 

Az autók téli felkészítéséről mindenki tud valami okosat, hiszen a tél sokkal ijesztőbb. Jeges, hideg, csúszós utak, alacsony hőmérséklet, bekrepált akkumulátorok, hogy csak néhányat mondjunk, amitől az autók és a gazdáik szenvedni szoktak. A tavasz pedig a gondtalan kocsikázás időszaka – gondolják sokan, de ez nem ilyen egyértelmű. Hadd adjunk néhány tippet arra, hogyan készítsük fel autónkat a tavaszra!

Kétélű fegyver tud lenni, ha egy cég valamely legendás, már elhunyt személyről nevezi el új termékét. Ha jól sikerül a dolog, talán senki sem kiált tiszteletlenséget, és a néhai hírességet körülvevő mítosz még segíthet is megdobni az eladásokat. Ellenkező esetben azonban felerősödhetnek azok a hangok, amelyek méltatlannak tartják az ilyen „megemlékezést”, és az egész akció a visszájára fordulhat. Most mindenki eldöntheti, hogy a T.50s Niki Lauda nevű hiperautó a kettő közül melyik kategóriába tartozik.

Legnagyobb méretű SUV-ját, a Highlandert is elhozza Európába a Toyota. A japán cég a bejelentéssel egy időben elárulta, ezen a kontinensen jelenleg a RAV4 modellek 91, a C-HR-eknek pedig a 98%-a hibridként talál gazdára és a hamarosan érkező Yaris Cross esetén is hasonló adatokra számítanak. Ami azt illeti, a Highlander esetén biztosra megy a vállalat, hogy még ennél is magasabb legyen az arány: hozzánk ugyanis kizárólag az öntöltő verziót juttatják el!

Ha valakinek esetleg az lett volna a benyomása, hogy az Audi némiképp le van maradva a villanyosítási versenyben, akkor most öles léptekkel kezdik meg a felzárkózást. A cég a minap hivatalosan bejelentette, hogy elkezdődött legújabb teljesen elektromos autója, az e-tron GT, valamint annak sportosabb RS-verziójának a gyártása. Ez azt jelenti, hogy az eddigi két SUV (az e-tron és az e-tron Sportback) után négyajtós szedánokkal bővült a német cég „zöld” kínálata. Lássuk, mi mindent lehet tudni a hamarosan az utakra is megérkező kocsikról!

Pont került az elmúlt időszak egyik legnagyobb figyelemmel kísért sztorija végére: a Mercedes Forma–1-es istálló a minap bejelentette, hogy Lewis Hamilton további egy évig biztosan a csapat versenyzője marad. A 36 esztendős brit pilótának ezzel esélye nyílik arra, hogy begyűjtse 8. egyéni világbajnoki címét is, amivel már egyedüliként állna az örökrangsor élén. Sikerül neki? Egyáltalán: méltó rá? Főként ezek a kérdések foglalkoztathatják most a sportág rajongóit.