Eladó egy 1997-es BMW – újonnan! Az elsőre kissé meghökkentő ajánlat magyarázata nem más, minthogy egy 23 esztendővel gyártott E38-ast annak idején egy levegőkeringető-rendszerrel ellátott „buborékba” zártak, így sikerült teljesen újszerű állapotban megőrizni az utókornak. Akinek ez felkeltette az érdeklődését, március utolsó napjáig még licitálhat rá a világ egyik legnépszerűbb online aukciós oldalán.

Nem ezek a napok kerülnek majd be aranybetűkkel a hobbiautó-kereskedelem nagykönyvébe, de azért az élet nem állt meg egészen ezen a területen (dehogynem).

Nehéz helyzet ide vagy oda, a BMW-nél továbbra is gőzerővel tervezik a jövőt, és a közelmúltban több izgalmas bejelentést is tettek – a jelenlegi szituációnak megfelelően természetesen csak online közvetített sajtóeseményeken. A fejlesztések középpontjában nem meglepő módon az elektromos autózás áll. Még több részletet árultak el például az i4-ről, de a rövidesen megújuló 7-es széria leendő motorjairól is sokat megtudhattak az érdeklődők.

Egyre merészebb ötletek látnak napvilágot a hamarosan induló elektromos túraautó szériával (ETCR) kapcsolatban. A sorozat egyik első embere a minap már arról beszélt, elképzelhetőnek tartja, hogy a látványosság kedvéért a futamok egy részét idővel havas-jeges utakon rendezik majd.

Március közepétől a nappali órákban 100 km/h-ra csökkentik a megengedett maximális sebességet Hollandia autópályáin. Bár az intézkedés szinte példa nélküli módon drasztikus, tulajdonképpen egybevág a tendenciákkal, hiszen az utóbbi időben Európa több pontján döntöttek környezetvédelmi szempontokra hivatkozva a határok mérsékléséről. Éppen ezért nem lehetünk biztosak abban, hogy a jelenség idővel nem gyűrűzik be Magyarországra is.

Egy most futó árverésen nem kevesebb mint 1 millió dollárért kínálnak megvételre egy 1928-as Cadillac Town Sedant. Bár kétségtelenül egy elég ritka és izgalmas modellről van szó, ez önmagában még nem indokolná a borsos kikiáltási árat. Nem úgy egy korábbi tulajdonos személye, aki elég híres – jobban mondva: hírhedt – ahhoz, hogy megérjen ennyit egykori kocsija. Mármint valakinek, aki elég gazdag és elég különc ahhoz, hogy beüljön Al Capone autójába.

Minden területnek megvannak azok az kiszámítható toplistái, ahol az első helyezett pozíciója évek óta annyira biztos, hogy a többség már a sorrend kihirdetése előtt pontosan tudja, ki lesz a befutó. Az autós világban ilyennek számított a megbízhatósági rangsor, a trónt hosszú ideje birtokló Lexust azonban most letaszította az önálló márkaként csak 2015 óta létező Genesis. Ami pedig mindenkinek jó hír: összességében egyre kevesebb a meghibásodás az utakon.

Bivalyerős, szélvészgyors sportautók. A többségnek alighanem valami ilyesmi ugrik be elsőként, ha a „Lamborghini” nevet hallja. Nos, ehhez képest a mögöttünk hagyott évben a híres olasz gyártó által eladott kocsik 60 százalékát egy ötajtós SUV-modell, az Urus adta. Mielőtt azonban végérvényesen a családi autókkal azonosítanánk őket, a cégnél emlékeztettek arra, még idén érkezik a vadonatúj csúcsjárgányuk, amelyről a minap több részletet is elárultak.

Kis lépés az embernek, de hatalmas ugrás… az egyik autógyártónak! Neil Armstrong elhíresült mondatát alapul véve így kommentálhatnánk azt a friss hírt, amely a következő évek talán legnagyobb tudományos projektjéről szól, és amelyben valamelyik autós cég is helyet kaphat majd. A NASA ugyanis a járműipar segítségét kéri a következő misszión használatos holdjárók elkészítésében.