Betiltaná a belső égésű motorokkal felszerelt járművek forgalmazását 2035-től az Egyesült Királyság kormánya. Az ötlet nem új keletű, de a friss tervezet minden korábbinál szigorúbban járna el – például immár a hibrid autók is a „nemkívánatos” kategóriába esnének. Mindez látszólag csak a brit autósok ügye, azonban a jelenség, amely számos kritikát is kap, Európa-szerte megfigyelhető, így kisebb-nagyobb mértékben mindenkit érinthet.

Kanadáról vélhetően nem az autógyártás jut elsőre a többség eszébe – és másodikra sem. Pedig arrafelé is készülnek egészen kiváló járművek, köztük olyan lélegzetelállító sportkocsik is, mint a Felino cB7, amelynek a napokban bemutatták az utcai változatát is. A cég fejlesztőinek legújabb remekműve állítólag valóban megfelel a közúti közlekedés előírásainak, ám ettől még nem lett kevésbé „vadabb”, mint elődje.

Hogyan kell elkölteni másodpercenként 57 millió forintot? Nos, az Audi, a Hyundai, a Kia, a Porsche és a Toyota ezt hamarosan ország-világ előtt megmutatja, mindannyian ott vannak ugyanis az év egyik legnagyobb médiaeseménye, a Super Bowl hirdetői között, ahol a fenti árfolyamon mérik a reklámidőt. És ha már ennyit fizetnek érte, természetesen igyekszik mindenki a lehető legötletesebb kisfilmekkel előrukkolni, ami egyelőre úgy fest, a Porschénak sikerült leginkább.

Találós kérdés: melyik autóipari vállalat ér többet? Amelyik az elmúlt évben világszerte 367 ezer kocsit adott el, vagy amelyik 11 milliót? Ha logikusan nézzük, akkor nem kell sokat töprengeni a dolgon. Mivel azonban mindez egyáltalán kérdésként vetődik fel, már sejthető: darabszámok ide vagy oda, a piac logikája néha olyan speciális, hogy „Dávid” bizony néha legyőzheti „Góliátot”.

Az amerikai Hennessey cég a közelmúltban nem kisebb tettre vállalkozott, mint az első olyan utcai autó piacra dobása, amely képes elérni az 500 km/h-s sebességet. Az állítólag még idén érkező, Venom F5 névre keresztelt kocsi műszaki paramétereiről már korábban is közöltek néhány részletet, a minap pedig azzal kapcsolatban is kaptunk némi adalékot, a karosszéria terén milyen megoldásokra van szükség ahhoz, hogy a jármű kibírja majd a szinte felfoghatatlan tempójú száguldást. 

Beléptünk a 2020-as évekbe, amely időszaktól a legtöbb autós szakértő az elektromobilitás minden eddiginél nagyobb térhódítását várja. Ezzel jelen ismereteink szerint nehéz is vitába szállni, azonban akadnak olyan kulcsszereplői a szektornak, akik a szigorodó környezetvédelmi előírások közepette is jósolnak még néhány jó évtizedet a belsőégésű motoroknak.

„Minden esélyem megvan arra, hogy idővel bekerüljek a Forma–1-be!” – nyilatkozta minap Jamie Laura Chadwick, aki 2019-ben megnyerte az újonnan életre hívott női együléses versenyautó bajnokságot, a W Seriest. Bemutatkozása nem lenne példa nélküli, a száguldó cirkuszban ugyanis az évtizedek során szerencsét próbált már néhány hölgy. Vajon tényleg a 21 esztendős brit pilótanő lesz a következő?

Van egy jó hírünk minden magyarországi autósnak: a gépkocsilopások számának évek óta tartó csökkenése a nemrég mögöttünk hagyott esztendőben is folytatódott, azaz 2019-ben – lényegesen – kevesebb jármű eltűnését jelentették be, mint 2018-ban. Néhány modell tulajdonosai számára viszont némi aggodalomra adnak okot a nemrég közölt adatok, hiszen az eltulajdonított kocsik rangsorának is vannak éllovasai – márpedig, ha van toplista, ahol nem jó elöl lenni, akkor ez az.

A magyar autósport rajongóinak egészen december közepéig kellett várniuk az év legjobb hírére – de megérte! Michelisz Norbert ugyanis egy fordulatokkal teli szezonzáró után megszerezte a túraautó-világkupa (WTCR) 2019-es bajnoki címét. A Hyundai 35 esztendős versenyzője hazaérkezése után most jelezte: esze ágában sincs abbahagyni, és máris a jövő évi címvédés lebeg a szeme előtt!