Egy ideje már nyílt titok volt, hogy az eredetileg 1965 és 1996 között gyártott legendás Ford Bronco hamarosan újjászületik majd, most pedig az is kiderült, hol láthatja először a közönség a várhatóan jövőre érkező autó (majdnem) végleges verzióját. Mi tagadás, a világ egyik legkeményebb tereprali versenyén egy jó szereplés stílusos belépő lehetne a kocsinak.

Túl magas ár, rövid hatótávolság, alacsony lefedettségű töltőhálózat. Bármilyen felmérésben is kérdezik az embereket, mindig ez a három tényező kerül elő, mint az elektromos járművek eddiginél gyorsabb elterjedésének legjelentősebb akadályai. Ami az első szempontot illeti, az autógyártók az utóbbi időben már folyamatosan próbálnak „egymás alá licitálni”. A Renault például a jelek szerint most egy igencsak pénztárcabarát modellt készül bevezetni az európai piacon.

Ha azt vesszük, hogy a Toyota volt az első világmárka, amely annak idején tömeggyártásban dobott piacra egy hibrid autót (a Priust, még 1997-ben), és hogy a japán cég azóta is toronymagasan vezeti a részben elektromos járművek eladási listáit, elég meglepő, hogy csak a napokban rukkoltak elő az első teljes egészében villanyhajtású kocsijukkal. Az úttörő modellt elnézve pedig úgy fest, megfogadták az „érdemes kicsiben kezdeni” mondást.

Elsöprő többséggel leszavazta a német parlament azt a javaslatot, amely 130 km/h-ban limitálta volna a maximális sebességet az ország autópályáin. Az elmúlt hónapokban pro és kontra is számos érv hangzott el a kérdésben, ám a képviselők végül úgy döntöttek, nem szüntetik meg a német közlekedés egyik legfőbb védjegyének számító, világviszonylatban is egyedülálló korlátlan száguldást az Autobahnon.

Ma Európában a V8 kifejezés egyet jelent az amerikai (álommal?) autógyártással és a gurgulázó motorhanggal még akkor is, ha az európai gyártók is bőven kínáltak és kínálnak (egyre kevésbé) ilyen elrendezésű blokkokat, illetve autókat. Csakhogy míg az öreg kontinensen a V8-as blokkok mindig a luxus- és sportautók kiváltságai voltak, addig Amerikában teljesen hétköznapi autókat is szerelnek ilyen blokkal, és adnak el ma is.

Az igazán lélegzetelállító sportkocsikról szóló hírek néha onnan érkeznek, ahonnét a legkevésbé várnánk őket. Hiszen lássuk be, viszonylag kevesen lehetnek, akiknek Bulgáriáról a csúcsautók jutnak elsőként eszükbe. Pedig a Kinetik 07 nevű elektromos modellt pontosan ott alkották meg – egy kis brit közreműködéssel és egy 3D nyomtató segítségével.

Amikor a BMW nemrég bemutatta a vadiúj, nagy teljesítményű M8-as szériájának Coupe és Cabrio modelljeit, már akkor sejthető volt, hogy a négyajtós Gran Coupe változat sem várat majd sokat magára. Az idő pedig most el is érkezett a sorozat harmadik darabjának leleplezésére. A „limuzinosított” kocsi a már ismerős erőforrást kapta, a gyártó azonban tartogat néhány, csak erre a verzióra jellemző különlegességet.

Szomorú árverésre kerül sor hamarosan az amerikai Barrett-Jackson aukciósháznál, ahol kalapács alá kerül a néhai Paul Walker tekintélyes autó- és motorgyűjteménye. A Halálos iramban (The Fast and the Furious) filmek sztárjának rajongótábora a színész 2013-as tragikus halála óta sem csökkent, így minden bizonnyal nagy lesz az érdeklődés a liciten. Főleg, hogy a tételek között akad néhány egészen különleges darab is.

Öt japán, két dél-koreai, valamint egy-egy amerikai, brit és cseh. Egy közelmúltbeli, csaknem 20 ezer tulajdonos megkérdezésével zajló felmérés alapján így néz ki a tíz legmegbízhatóbb autómárka toplistája – már ami a gyártók anyaországait illeti. A kutatás a jelentős ázsiai dominancia mellett egyéb érdekességeket is tartogatott.