Friss KSH-adat, hogy a hazai autóállomány átlagéletkora 15,4-ről 15,6 évre öregedett. Árnyalja a képet, hogy eközben a motorkerékpárok életkora 20,4, a buszoké 12,4 év. A legfiatalabb táltosok a nyergesvontatók, itt 9,9 év az átlagéletkor, de tegyük hozzá, hogy utóbbiaknál ez akár 1 milliós futásteljesítménnyel jár együtt, úgyhogy az egy másik dimenzió. A carXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében azt vizsgáljuk, hogy rossz-e nekünk és a világnak, hogy öreg autókkal járunk, meg persze azt, hogy mit is kell világon érteni.

Küszöbön áll a Škoda Kodiaq második generációjának világpremierje, ennek megfelelően a cseh gyártó egyre több részletet árul el népszerű közepes méretű szabadidő-autója új változatáról. A minap a már végleges(nek tűnő) külső vonásokat is megmutató látványterveket is közzétették, amik alapján egyértelmű: a Volkswagen csoport „árérzékeny” vásárlókra szakosodott brandjénél ezúttal inkább az állandóságra szavaztak. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lenne néhány újdonság a SUV kapcsán – ezeket foglaltuk össze a carXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében.

Amikor a Ford mintegy 2 éve bemutatta a T6 platformra épülő, döntően a nemzetközi színtérre szánt Rangerek második generációját, már utaltak rá, hogy idővel készül egy plug-in hibrid változat is. Az Európában bizonyára sokak által várt hivatalos bejelentésre végül a minap kerített sort az amerikai vállalat. A carXpert szervizhálózat legújabb írásában a közkedvelt pick-up „legzöldebb” verziójának már ismert részleteit próbáltuk összegyűjteni.

Megszokhattuk már, hogy a Porsche előszeretettel bizonyítja elektromos autóinak rátermettségét különböző extrém kihívások teljesítésével. Az egyik legújabb próbatételre Kínában került sor, ahol egy Taycan Cross Turismóval az ország legalacsonyabb, jóval a tengerszint alatt lévő pontjáról több mint 5000 méteres magasságig jutottak el egy kb. 2800 kilométeres, 10 napos út során. A Guinness Rekordok Könyvébe is bekerülő kísérlettel, melyet a carXpert szervizhálózat most következő írásában bővebben is bemutatunk, a német gyártó azt kívánta üzenni potenciális vásárlóinak: az off-roadozás élményéről és a kalandos túrákról a villanykorszakban sem kell feltétlenül lemondani.

A Toyota angliai üzemében a minap elkészült az első hidrogénhajtású Hilux, amelyet a tervek szerint még idén 9 újabb, alapos tesztelés előtt álló prototípus követ majd. A japán vállalat vezetői többször is hangsúlyozták már, hogy a járműipar szabályok által is kikényszerített „zöldítésére” nem az elektromos autókat tartják az egyetlen megoldásnak, így nem véletlen, hogy a népszerű pick-upjukkal egy másik területen kezdtek kísérletezésbe. A carXpert legújabb írásában a projekt eddig ismertté vált részleteit és kilátásait vesszük sorra.

Régóta tudvalévő, hogy az impozáns teljesítményű, erősen limitált szériás luxusautóiról (lásd a közelmúltban debütált Ronin) híres amerikai Fisker cég stratégiájában a szélesebb vásárlói rétegeknek szánt járművek piacra dobása is szerepel. Ennek legújabb mérföldköve lehet a PEAR nevű elektromos városi crossover, melyről a minap számos részletet elárult a gyártó. A carXpert szervizhálózat mostani cikkében a kínai-tajvani elektronikai vállalattal, a Foxconn-nal közösen fejlesztett újdonságról lesz szó.

Alapvetően az átlagautósok többsége élete során 10-nél kevesebb autót birtokol, de akár csak vezet is. Mindenkinek van egy „első autója”, és persze egy utolsó is, a kettő között pedig habitusa, anyagi- és élethelyzete szerint váltogatja a kocsijait. A CarXpert szervizhálózat aktuális bejegyzésében azt a kérdést járjuk körbe, mikor is cseréljük le, szoktuk lecserélni az autónkat?

Akik otthon vannak az autós világ híreiben, azok már a minap bemutatott Bentley Bentayga EWB Mulliner (meglehetősen hosszú) nevére pillantva is elég sok információt leszűrhetnek a brit luxusmárka újdonságáról. A biztonság kedvéért azért a carXpert szervizhálózat friss írásában a névben elrejtett részleteket sorra véve megosztjuk olvasóinkkal, mit érdemes tudni a többek közt „repülős székekkel” felszerelt, felsőkategóriás szabadidő-autóról.

A dán Zenvo Automotive már idén márciusban jelezte, hogy rövidesen egy olyan hipersportkocsit mutat be, amellyel teljesen új fejezetet nyit a vállalat 2007 óta íródó történetében. A várakozásnak most vége, a minap ugyanis bemutatták az Aurora nevű, egészen elképesztő számokat felvonultató kétajtós, hibrid kupét. A carXpert szervizhálózat aktuális cikkében az iparági trendekkel ellentétben az elődeinél több hengerrel operáló járműről lesz szó.