Bevalljuk, amikor először olvastuk, hogy egy csapat a fejébe vette, hogy az összes földrészen teljesít egy-egy extrém autós kihívást egy klasszikus Porschéval, elsőre még nem mértük fel pontosan, mekkora vállalás is ez. Aztán a földgömböt forgatva egyszer csak beugrott: az „összes” kontinensbe bizony az Antarktisz is beletartozik, így pedig már egészen izgalmasnak kezd hangzani a projekt. A Déli-sarknak persze a 65 évvel ezelőtt gyártott 356A-nak egy speciálisan átalakított változatával vágnak neki!
A Valkyrie Racing tulajdonképpen egy jótékonysági kezdeményezés, amely a gyermekkereskedelem elleni küzdelemre akarja felhívni a figyelmet. Ennek pedig meglehetősen látványos módját választották: eltökélték, hogy egy 1956-os Porsche 356A-val beneveznek a világ legkülönbözőbb pontjainak embert (és technikát) próbáló raliversenyeire. Az első állomás még 2017-ben a Mexikóban zajló La Carrera Panamericana volt, amit a következő esztendőben a Targa Tasmania (Ausztrália) és az Andok hegyvonulatai közt kanyargó Caminos Del Inca (Dél-Amerika) követett.
2019-ben aztán „két legyet ütöttek egy csapásra”, a 15 ezer km-t felölelő Peking-Párizs viadallal ugyanis egyszerre pipálták ki Ázsiát és Európát, hogy aztán a Kelet-Afrikában rendezett Safari Classic-kal majdnem teljesen bezáruljon a kör. A legnagyobb falatot tehát a végére hagyták, a koronavírus-járvány miatti szervezési nehézségek miatt pedig az Antarktisznak végül csak most tudnak nekivágni.
A csapat ez idő tájt már úton is van a déli kontinens felé, ahol a tervek szerint bő 570 kilométert tesz majd meg Renée Brinkerhoff amerikai autóversenyzőnő a Porschéval. Ami persze immár alig emlékeztet azokra a modellekre, amik az ’50-es években legördültek a Stuttgarthoz közeli gyár futószalagjáról. Azt a Valkyrie Racingnél nem részletezték, hogy pontosan mire cserélték az eredetileg 1.6 literes, 60 lóerős, négyhengeres boxermotort, de az igazán látványos módosítások úgyis a kocsi külsejét érintették.
Bizonyára senkit sem lep meg, hogy hagyományos gumikon nem jutna messzire a 356A a sarkvidéken, előre így sílécszerű szerkezetek kerültek, hátulra pedig lánctalpak. Ezeken kívül is minden elem azt a célt szolgálja, hogy az „autó” megfeleljen a szélsőséges hideg (-50 Celsius-fok sem kizárt az út során) és a manőverezést nehézzé tevő, trükkös „útfelület” jelentette kihívásoknak. Érdekesség, hogy a „kaland” idején a Déli-sarkon egyáltalán nem megy le a nap, így a világítást például ki is lehetett szerelni a Porschéból.
A Valkyrie Racing a hetedik, egyben utolsó kontinens meghódítása mellett célba veszi az antarktiszi sebességi rekord megdöntését is. Ez jelenleg az interneten fellelhető források szerint nem több mint 30 km/h, így az új csúcs felállítása aligha lehet kérdéses, tekintve, hogy az átalakított Porsche a fejlesztők szerint akár 65 km/h-val is „hasíthat” az örök hó és jég birodalmában.