Lassan egy éve, hogy a Honda bemutatta egyik legsikeresebb típusa, az idén 50 éves Civic legújabb generációját, amely eddig csak egyes amerikai és ázsiai piacokon volt elérhető. Ez azonban hamarosan megváltozik, a friss bejelentés szerint ugyanis még idén megérkeznek Európába is a vadonatúj Civicek – méghozzá kizárólag hibrid hajtással. Lássuk, mi mindent lehet már tudni a minden idők legtakarékosabb és legdinamikusabb változataként beharangozott e:HEV Hybrid nevű kocsikról.
A Civic „villanyosítása” egyáltalán nem meglepő, hiszen a Honda már korábban megígérte, hogy 2022 végéig európai modellpalettája minden egyes tagjához kínál legalább egy részben elektromos verziót, márpedig a szóban forgó kompakt autója esetén ezzel még adós volt. Az eddigi „legzöldebb” Civic a tesztek alapján 110 g/km alatti CO2 kibocsátást produkál, ami nem épp mellékes az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokról híres kontinensünkön.
A hajtásrendszer alapját egy új fejlesztésű, 2.0 literes, i-VTEC benzinmotor adja, amely két villanymotorral egészül ki. Az öntöltő hibrid kocsi összteljesítménye 184 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 315 Nm. A japán cég hivatalos közlése szerint az autó tisztán elektromos üzemmódban is használható lesz, az ezzel kapcsolatos részleteket azonban egyelőre nem árulták el. Az energia tárolásáért mindenesetre egy 72 cellás lítiumion akkumulátor lesz majd felelős, a fogyasztást illetően pedig 5 liter/100 km-es értékről hallani.
A legújabb Civic mifelénk jelen állás szerint kizárólag ötajtós változatban kapható majd, amely egyébként is a leggyakoribb választás volt az európai vásárlók körében. A Honda elmondása szerint az előző generációhoz képest sokat léptek előre az utasok kényelmét illetően, amelyről egyebek mellett a 35 mm-rel megnyújtott tengelytáv is tanúskodik. Az árakkal kapcsolatban egyelőre semmi biztosat nem tudni, de alighanem rövidesen azokra is fény derül, hiszen a Civic e:HEV Hybridek a tervek szerint már idén ősszel az európai utakon lesznek.
Ahogy fentebb is utaltunk rá, az öntöltő hibrid Civic közelgő érkezése tökéletesen beleillik a Honda stratégiájába, a hírek alapján ugyanis jövőre több új taggal bővül a márka elektromos „étlapja”. Az egyik egy tisztán villanymeghajtású városi crossover lesz, melyet egyelőre e:Ny1 néven emlegetnek, a frissítés előtt álló CR-V kompakt SUV pedig várhatóan a Civichez hasonlóan öntöltő hibrid hajtásláncot is kap, sőt, ennél a típusnál a plug-in hibrid variáns fejlesztésére is jó esély mutatkozik.