Hozzánk talán a „hagyományos” Citroën C4 X is eljut

Hozzánk talán a „hagyományos” Citroën C4 X is eljut

Bemutatták a Citroën C4 X-et, nekünk pedig – hogy egy francia autó esetén stílszerűek legyünk – „dejà vu” érzésünk támadt, hisz az újdonságot ugyanúgy 3 különböző kategória „egyesüléseként” harangozták be, mint a néhány nappal ezelőtt megismert, szintén a Stellantis-konszern által jegyzett Peugeot 408-ast. A szedán-, ferdehátú- és SUV-szerű vonásokat is magán hordozó C4 X méreteit tekintve a C4 és a C5 X közé érkezik, számos európai országban pedig alighanem csak elektromos változatban lesz elérhető.

Szinte napra pontosan 2 évvel ezelőtt debütált a Citroën C4 legújabb, harmadik generációja, a most megismert C4 X pedig némi sarkítással ennek valamelyest (egész pontosan 24 centiméterrel) hosszabb változatának tekinthető. A francia gyártó persze gondoskodott róla, hogy ne csak az a szűk negyed méter különböztesse meg a két típust, a C4 X formavilágáért például – a brand történetében először – a designer berkekben jól csengő nevű Pierre Lecercq felelt.

A vállalat tervei szerint azokban az országokban, ahol már most jelentős kereslet mutatkozik a villanyautók iránt (Egyesült Királyság, Németország vagy épp a Benelux- és skandináv államok), kizárólag az ë-C4 X kódjelű, tisztán elektromos verziót forgalmazzák majd. Ennek mozgatásáról egy 136 lóerős teljesítménnyel és 260 Nm-nyi csúcsnyomatékkal fémjelzett erőforrás gondoskodik, ami 9,5 másodperces 0-ról 100 km/h-ig történő gyorsulást és 150 km/h-ban korlátozott végsebességet tesz lehetővé. A kocsiban 50 kWh-s akkumulátor kap helyet, ami WLTP-szabvány szerint akár 360 kilométeres hatótávot biztosíthat.

Magyarországra papíron eljuthatnak a belsőégésű motorral felszerelt variánsok is. Ezeket illetően a hírek háromféle, egyaránt a Citroën PureTech technológiájára épülő, háromhengeres, turbós, benzines motorról, valamint egy kimondottan üzemanyag-takarékosnak mondott, BlueHDi turbódízel erőforrásról szólnak.

A C4 X „megörökölte” a tavaly óta az utakon lévő C5 X-ből ismert, fejlett MyCitroën Drive Plus nevű infotainment rendszert, amit egy 10 hüvelykes HD-képernyő segítségével lehet vezérelni. A C4-hez képest meglévő, fentebb említett extra hosszból pedig természetesen az utasok is profitálnak a kényelem szempontjából, de a csomagtér is terjedelmesebb lett (380 helyett 510 literes) a közvetlen elődhöz viszonyítva.

A vadonatúj négyajtóst a Citroën Madridhoz közeli üzemében gyártják majd, és az ígéretek alapján még idén le lehet rá adni a rendeléseket, az első tulajdonosok pedig akár már 2023 elején birtokba is vehetik a kategóriák határaira fittyet hányó C4 X-et.