Ideérnek a „legsportosabb Renault-k”

Ideérnek a „legsportosabb Renault-k”

Amikor Laurent Rossi, az Alpine ügyvezető igazgatója a Forma–1-es Magyar Nagydíj előtt bejelentette, hogy a Renault Csoport sportautó-márkája a nemzetközi terjeszkedés részeként hamarosan Budapesten is szalont nyit, még senki se sejtette, hogy a brand igen erős „marketingtámogatást” kap a F1-futam leintésekor. Persze az, hogy a jövőben hány Alpine talál majd gazdára Magyarországon elsősorban nem Ocon és Alonso sikereitől, hanem a kínálattól függ – arról pedig már tudunk egy s mást.

Az Alpine-t 1955-ben alapította a francia Jean Rédélé, az első hangos sikerüket pedig az 1961 és 1977 közt gyártott A110 nevű berlinettával aratták. A céget 1973-ban vette meg a Renault, amely idővel felhagyott az Alpine emblémával ellátott kocsik gyártásával. Egészen 2017-ig, amikor a legendás elődöt némiképp megidézve bemutatták az új Alpine A110 sportautót. Idén aztán bejelentették, hogy a Renault Sport mostantól Alpine néven működik tovább, ezzel a márka valamicskét visszakapott az önállóságából.

A palettáján azonban továbbra is csak az A110-es szerepel, amely egy kétajtós, középmotoros kupé, és egyebek mellett a szegmensében kifejezetten alacsony, alig 1100 kilogrammos tömegével hívja fel magára a figyelmet. Az összes verziójában egy 1.8 literes, négyhengeres, turbófeltöltős motor dolgozik, kiviteltől függően 252 vagy 292 lóerős teljesítménnyel. Mondhatnánk, hogy nem rossz alap ez az új piacokon, köztük Magyarországon, való induláshoz, de azt alighanem a francia cég is tudja, hogy hosszútávon ennél nagyobb választékot kell felmutatniuk.

Az ígéretek már el is hangoztak, 2025-ig több társat is kaphat az A110, ezek közt a tervek szerint lesz egy a Lotusszal közösen fejlesztett elektromos sportkocsi is. Könnyen lehet azonban, hogy ennél is jóval előbb „születnek” új Alpine-ok, egybehangzó sajtóértesülések szerint ugyanis a Renault sportosabb modelljeit egyszerűen „átcímkézik” Alpine-ná: így lehet például a Renault Mégane RS-ből Alpine Mégane. Ha valakinek esetleg ismerős a recept, az nem véletlen: a Renault vezére most épp az a Luca de Meo, aki előző állomáshelyén ugyanezt meglépte a SEAT-tal és a Cuprával.

Nem titok, hogy az Alpine márka „helyzetbe hozásának”, a sportos karakter kidomborításának része, hogy a Renault Forma–1-es istállója idén már Alpine néven szerepel. Ennek a csapatnak az első, jókora meglepetést jelentő győzelmét szerezte meg nemrég a Hungaroringen Esteban Ocon, így Magyarország ezek után biztosan különleges helyen szerepel majd az Alpine történetében. Azt pedig, hogy a várhatóan ősszel nyíló budapesti szalonjuk is sikertörténet lesz-e, majd az idő eldönti…