Immár Magyarországon is kapható a Lotus Emira, amelyet a kezdetektől fogva a kínai tulajdonú brit márka legutolsó, belsőégésű erőforrással felszerelt autójaként harangoztak be. És bár jelen állás szerint néhány éven belül tényleg eltűnik a benzinmotor a Lotusokból, a szóban forgó kétajtós sportkocsihoz még kétféle verzió is elérhető. A jövőt pedig az iparág alakulását figyelemmel kísérők számára nem nehéz kitalálni: a vállalat rövidesen a villanyjárművekre áll át, melyek közt a védjegyüknek számító hiperautók mellett valódi tömegmodellek is lesznek.
Az 1948-ban alapított, hetheli központú brand tavaly óta van jelen (újra) hazánkban, így sokan bíztak benne, hogy egyik legfiatalabb típusuk, az Emira is megérkezik hozzánk – ami a friss bejelentés szerint most meg is történt. A 4,41 méter hosszú, 1,895 méter széles és 1,22 méter magas, kb. 1400 kilogrammot nyomó sportkocsi egyik legfőbb vonzereje, hogy formavilágának kialakításakor nagyban támaszkodtak a Lotus kínálatának csúcsán álló, tisztán elektromos, 2000 lóerős összteljesítményű Evija megoldásaira.
Az Emira nem meglepő módon ennél szerényebb számokkal operál – de szégyenkeznivalója azért aligha van. A motorválaszték egyik tagja egy az AMG-től érkező 2.0 literes, négyhengeres, turbós erőforrás, amely 364 lóerős teljesítményre és 430 Nm-es csúcsnyomatékra képes. Ez a változat 4,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig 283 km/h.
A másik lehetőség a Toyotától átvett 3.5 literes, hathengeres, kompresszoros motor, amelyhez 405 lóerő és 420 Nm tartozik. A 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulás ennél a verziónál is hasonló időt vesz igénybe, miközben akár a 290 km/h-s tempó is elérhető. Érdekesség, hogy ez a variáns (ellentétben az AMG-motoros példányokkal) az automata mellett hatfokozatú kézi váltóval is készül.
Az Emira – melynek egyébként mostanra már GT4-es versenyautó-változata is akad – hazai alapára sajtóinformációk alapján kicsivel 40 millió forint alatt lesz. Ha hinni lehet a 2017 óta a Lotus Cars többségi tulajdonosának számító kínai Geely-nek, akkor az érdeklődőknek legfeljebb 6 évük van töprengeni a vásárláson, a vállalat korábbi közlése szerint ugyanis 2028-tól már kizárólag tisztán elektromos járműveket gyártanak majd.
A márka nagy átalakulásának részeként az angliai üzemükben hamarosan már csak a csúcssportkocsik készülnek, a termelés jelentős része pedig Kínába költözik. Ott gördülnek majd le a futószalagokról az új trendek jegyében megszülető villany-SUV-ok és -szedánok (köztük a már belengetett Eletre szabadidő-autó). Akinek tehát kevésbé vonzó a márka felvázolt közeljövője, köszöntse még nagyobb örömmel az Emirát, a minden bizonnyal utolsó, hagyományos motorral ellátott Lotust.