Mérnökök és designerek több ezer munkaórája fekszik a Volvo P1800 Cyan nevű autóban, amiről a minap minden eddiginél több részletet közölt a svéd cég. Nem is véletlen a tetemes időráfordítás, hiszen nem kisebb feladatra vállalkoztak, minthogy a ’60-as évek egy kultikus autóját ötvözzék napjaink teljesítménybeli elvárásaival. Lássuk, milyen is lett az eredmény!
Kezdjük az elején, vagyis a kiindulási alapot jelentő autónál. A Volvo P1800-ról van szó, amit 1961 és 1973 közt gyártottak, ismertsége és népszerűsége jelentős részét pedig annak (is) köszönheti, hogy Roger Moore egy ilyen kocsit vezetett a The Saint (magyarul: Az Angyal) televíziós sorozatban. A 2+2 üléses kupéba eredetileg 1.8 literes, nagyjából 100 lóerős motor került, amelynek köszönhetően a végsebessége megközelített a 200 km/h-t.
Bő ötven éves távlatból nézve ez nem rossz adat, de persze meglehetősen messze van a bevezetőben említett modern igényektől. Ezért lépett színre a cégcsoport hivatalos motorsport partnere, a Cyan Racing, amely a közelmúltban hangos sikereket aratott a túrautó-világbajnokságon. A többszörös vb-győztes gárda egy 1964-es évjáratú kocsit vett alapul, az egyik legfontosabb szempont pedig az volt, hogy a végeredmény hűen megidézze a nagy elődöt.
A jelek szerint ez sikerült is, az elkészült autó ugyanis az belső teret és a külső megjelenést nézve is tartja magát a tradíciókhoz. Mindezt úgy, hogy közben minden lehetséges elemet korszerűre cseréltek, egyebek mellett a titánium és a karbonszálas anyagok sokrétű felhasználásával. Ennek köszönhetően a P1800 Cyan tömege megállt 1 tonna alatt (egész pontosan 990 kilogrammon), ami nagyban hozzájárul a leendő tulajdonosok által elvárt dinamizmushoz.
Ehhez persze nem árt egy jóval izmosabb motor se. A Cyan Racing választása az S60 TC1-es erőforrásra esett: a 2.0 literes, négyhengeres motor 420 lóerőt és 455 Nm-nyi csúcsnyomatékot tud, maximális fordulatszámát pedig 7700-ra növelték. Érdekesség, hogy korábban felröppentek hírek, miszerint a P1800 teljesen elektromos hajtást kap (ami egybe is vágott volna a jelenkor trendjeivel), de a Volvónál végül mégis a hagyományos, turbómotoros megoldásra szavaztak.
A vállalat azt ígéri, a vadonatúj kocsit – egyelőre nem közölt áron – meg is lehet majd venni. Azzal persze nem vállalunk nagy kockázatot, ha kijelentjük, alighanem csak dúsgazdag vevők kollekciójába kerülhet majd be. A meglévő információk alapján egyébként a P1800 Cyanban nem kapnak helyet a különböző vezetéstámogató rendszerek – ennyiben tehát mindenképp megmarad valami a „hőskor hangulatából”.