Ilyen nincs – és mégis van

Bevalljuk, amikor először jött szembe a kép az interneten a tankká alakított Bentley-ről, azt hittük, csak egy manipulált fotóról van szó. Aztán mikor egy a „szörnyet” mozgás közben bemutató videó is felbukkant, már kezdett gyanús lenni a dolog – de végül is napjainkban már egy mozgóképet is könnyű hamisítani, úgyhogy még mindig akadtak kételyeink. Utánajárva a történetnek aztán bebizonyosodott a szinte elképzelhetetlen: valaki tényleg lánctalpassá változtatta át a brit luxusmárka egyik példányát.

Ha meg kellene tippelni, hogy mindez melyik országban történt, a többség – a tankból kiindulva – alighanem sikerrel járna. Igen, Oroszországról van szó. A helyszín pikantériája, hogy a Bentley-nek már eddig is volt egy főként az orosz „vadonra” tervezett túraautója, méghozzá a 2016 óta gyártott, bivalyerős Bentayga. Akadt viszont akinek a jelek szerint ez sem volt elég masszív, és rátett még egy – vagy inkább sok – lapáttal.

Az illető nem más, mint Konstantin Zarutskij, egy ismert szentpétervári autós videó-blogger, akinek AcademeG nevű Youtube-csatornáját 3,6 millión követik. A fiatalember tavaly nyáron vásárolta meg a piacon elérhető legolcsóbb használt Bentley-t, méghozzá egy első generációs Continental GT-t, amelyet 2003 és 2011 közt gyártottak. Könnyű dolga volt az alkudozáskor, hiszen a szóban morgó kocsi motorja már nem volt túl jó állapotban – az eladó persze nem sejtette, hogy Zarutskij amúgy is lecserélné azt.

A 6 literes, 12 hengeres erőforrás helyébe így egy 4,3 literes, 8 hengeres – többek közt egyes Lexus modellekben is dobogó – Toyota-motor került, amely hosszas válogatás után bizonyult a legalkalmasabbnak a feladatra. A nyolchónapos átépítési munkálatokat egyébként a kocsi nagy része túlélte, kivéve persze a kerekeket, amelyek funkcióját a mintegy 2,5 méter hosszú hernyótalpak vették át. A fejlesztő szerint a legnehezebb feladatot a kormánykerék és a lánctalpak összehangolása jelentette: a kezdeti fázisban kanyarodáskor rendre ledobta magáról a köpenyt a szerkezet.

A projekt utolsó simításai még hátravannak, jelenleg például még ajtók sem kerültek fel a járműre, de az autósguru szerint az eddigi tesztek biztató eredményt hoztak. Az Ultratank nevet viselő kocsi a hírek szerint 50 km/h-s végsebességre képes, gazdája ezt a későbbiekben szeretné megduplázni. Egy azonban már most biztos: ha végleg „szabadon engedik” (amihez azért lehet, hogy a helyi közlekedési hatóságoknak is lesz egy-két szavuk…), alaposan átalakítja majd az orosz utak „táplálékláncát”.