Az igazán lélegzetelállító sportkocsikról szóló hírek néha onnan érkeznek, ahonnét a legkevésbé várnánk őket. Hiszen lássuk be, viszonylag kevesen lehetnek, akiknek Bulgáriáról a csúcsautók jutnak elsőként eszükbe. Pedig a Kinetik 07 nevű elektromos modellt pontosan ott alkották meg – egy kis brit közreműködéssel és egy 3D nyomtató segítségével.
A Kinetik Automotive nevű cég a profilja szerint segít egy teljesen személyre szabható járművet gyártani az ügyfeleinek – méghozzá a nagyon gazdag kuncsaftoknak, tesszük gyorsan hozzá. Mindezt úgy, hogy a most leleplezett autójuk karosszériájának minden egyes elemét a Balkán legnagyobb méretű 3D nyomtatójából „varázsolják elő”, azaz tényleg lehetőség van tökéletesen egyedi kocsik megalkotására.
A kasztni terén tehát szinte korlátlanok a lehetőségek, a váz azonban adott. Méghozzá nem is akármilyen, a bolgárok ugyanis a nagy autófejlesztői tapasztalattal bíró, korábban a Forma–1-ben is megforduló brit Caterham egyik szuperkönnyű platformját, a „Seven”-t vették meg. Ez ugyanaz az alap, amelyre 1957 és 1973 között a legendás Lotus Super 7 is épült. A Kinetik fejlesztői nem titkoltan e kultikus autó előtti tisztelgésnek is szánják mostani művüket.
A kétszemélyes, nyitott tetős, villanymotoros Kinetik 07 egyik különlegessége, hogy a sofőr egyfajta „virtuális navigátor” segítségét is kérheti menet közben. Ekkor egy előre feltöltött pályarajz alapján a rendszer kijelzi a kanyarokat, az érintési- és fékpontokat, így javítva a teljesítményen.
Már ebből is kiderül, hogy a kocsit elsősorban versenypályára szánják, de a tervek szerint akár közúti forgalomban is használható lesz. Ekkor a technika nem a jobb köridő elérésében, hanem a hatótávolság maximalizálásában segíti a tulajdonost a fékenergia-visszatermelés fokozásával. Arról azonban, hogy várhatóan mennyit is lehet majd vele megtenni újratöltés nélkül, vagy épp milyen akkumulátorok kapnak benne helyet, egyelőre nem közölt részleteket a cég.
Jelen állás szerint csak annyi tűnik biztosnak, hogy az autó 650 lóerőt és 800 Nm-t produkáló elektromos hajtást kap, ennek segítségével 2,7 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet. Ezen kívül annyi szivárgott ki, hogy a nagyrészt 3D nyomtatással készülő alkatrészekből álló Kinetik 07 tömege 500 kilogramm alatt lesz. Összehasonlításképpen, a már említett, hasonló alapra épülő Caterham Seven 545 kilót nyom.
Az első bolgár villanyautóból az elképzelések szerint 7 példány készül majd – azt pedig a Kinetiknél sem rejtik véka alá, hogy ezeket elsődlegesen nem a hazai piacon akarják majd értékesíteni.