Íme, a Bugatti Chiron hibrid utódja!

Íme, a Bugatti Chiron hibrid utódja!

A napokban hivatalosan is bemutatták a Bugatti Tourbillon nevű hiperautót, amelyet a 2016 óta gyártott Chiron utódjának szán a francia vállalat. A cég közlése alapján az újdonság egyetlen alkotóeleme sem azonos a nagy elődével, azonban a fényképekre rápillantva egyből szemet szúr a két modell közti, designbeli folytonosság. És bár külsőleg nagyrészt az állandóságra szavazott a Bugatti, a méregdrága Tourbillon technológiai téren több innovációt is hoz a márka életében. Többek közt ezekre is kitérünk a CarXpert szervizhálózat aktuális írásában.

Az már korábban is tudvalevő volt, hogy a Bugatti ikonikus, négyturbós, W16-os erőforrása a Chironnal (pontosabban a futószalagokról mostanság legördülő Bolide és Mistral modellekkel) együtt elköszön, így a 2021 óta a horvát Rimac égisze alá tartozó márka vezetőinek dönteni kellett, milyen vonalon haladnak tovább a hajtáslánc terén. Nem meglepő módon szóba került a tisztán elektromos üzemmód is, de végül egy hibrid rendszer mellett tették le a voksukat, amiből a Chironnál is magasabb, nagyjából 1800 lóerős teljesítményt sikerült kihozni.

Ami a részleteket illeti, a nyolcsebességes automata váltóval ellátott kocsiban a Cosworth által fejlesztett, 8.3 literes, V16-os benzinmotor kapott helyet, ami önmagában 1000 lóerőt és 900 Nm-es csúcsnyomatékot produkál. Ehhez jön hozzá a 3 villanyerőforrás (kettő az első, egy pedig a hátsó tengelyen), amelyek tehát együttesen további 800 lóerőt tesznek be a közösbe. A technológia magába foglal egy 24.8 kWh-s akkumulátort is, ami az ígéretek szerint mintegy 60 kilométeres elektromos hatótávot biztosít.

A mérnöki csapat egyik legfőbb bravúrja, hogy a hibridizációval járó plusz terhek ellenére az autó össztömege (1995 kg) érdemben nem változott a Chironhoz képest, ami a megnövelt teljesítménnyel együtt meg is látszik a dinamikán. A Bugatti Tourbillon 2 másodperc alatt gyorsult fel 0-ról 100 km/h-ra, míg a 200-as tempó eléréséhez 5, a 300-ashoz 10, a 400-ashoz pedig 25 másodpercre van szüksége. Ez utóbbihoz viszont már a Speed Key funkció aktiválására is szükség van, anélkül ugyanis „mindössze” 380 km/h a végsebesség.

A 4,67 méter hosszú, 2,05 méter széles és 1,19 méter magas, kétajtós kupé prototípusai állítólag már az utakon vannak, és hamarosan a sorozatgyártás is megkezdődik a Bugatti molsheimi üzemében. A Tourbillon (amely egyébként egy a luxusórákban használt technológiáról kapta a nevét) példányai nem kevesebb mint 3,8 millió euróba, azaz forintban kifejezve nagyjából 1,5 milliárd forintba kerülnek – pontosabban kerültek, ugyanis a hiperautók szegmensében nem ritka módon már az összeszerelés megkezdése előtt gazdára talált a teljes, jelen esetben 250 darabos, széria.