„Semmi máshoz nem hasonlítható.” Ezzel a „jeligével” mutatta be hivatalosan a napokban a Ferrari legújabb kocsiját, a Purosangue-t, amelyet a többség a márka első SUV-jának titulál – bár maga a gyártó gondosan kerüli ezt a kifejezést. A maranellóiak ehelyett történetük első négyajtós, négyüléses autójáról beszélnek, amely többek közt az emelt hasmagasságával ugyan nyit a napjaink legdivatosabb szegmensét kedvelő vásárlók felé, de közben egyedi arányaival és megoldásaival új kategóriát igyekszik teremteni magának.
Még 2017-ben lehetett először hallani arról, hogy a Ferrari elkezdett dolgozni egy divatterepjárón, amit akkor a brand rajongóinak jelentős része kisebbfajta „szentségtörésként” élt meg. Mivel az azóta eltelt időben több kultikus sportkocsigyártónak is hatalmas kasszasikert hozott a SUV-szegmensbe tett „kiruccanás” (gondoljunk csak a mostanra a Lamborghini eladásainak kb. 60%-át kitevő Urusra), a Ferrari az elégedetlen hangok ellenére sem tett le a vállalat stabil jövője szempontjából kulcsfontosságú projektről.
Más kérdés, hogy a most leleplezett Purosangue (melynek jelentése: „telivér”) a maga 4,97 méteres hosszával, 2,03 méteres szélességével és főként az 1,59 méteres magasságával némiképp lefelé lóg ki a mások mellett a Lamborgini Urus, az Aston Martin DBX, a Porsche Cayenne vagy épp a Bentley Bentayga által fémjelzett luxus-SUV mezőnyből, és a formáival is inkább egy „kissé nagyobbra nőtt sportkupéra” hajaz. Ennek is köszönhető, hogy a bemutató után néhányan megnyugodtak, hogy a legifjabb Ferrari a crossover-szerű méretei ellenére is méltó az ágaskodó lovas emblémára.
Utóbbi véleményt erősíti, hogy a Purosangue-nek a teljesítmény terén sincs oka a szégyenkezésre: a többek közt a Ferrari 812 Superfastból ismert 6.5 literes, V12-es motorja 725 lóerőre és 716 Nm-es csúcsnyomatékra képes. Ezeknek is köszönhetően az újdonság joggal pályázik a világ legfürgébb szabadidő-autója címre: a tesztek alapján 3,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a 200-at 10,6 mp alatt éri el, végsebessége pedig 310 km/h környékén van. Mi tagadás, nem rossz egy kicsivel több mint 2 tonnás járműtől.
A nyolcsebességes, duplakuplungos automata váltóval felszerelt kocsi gyártása még idén elkezdődhet, az első darabokat pedig – a hírek szerint 390 ezer eurós, vagyis forintban kifejezve kb. 160 milliós áron – jövőre vehetik majd át a vevők. A következő években tehát nagyrészt a Purosangue feladata lesz feltornázni a Ferrari jelenleg kb. évi 11 ezres értékesítési adatait. Ebből a szempontból nem meglepő, hogy bár a cég erről még nem közölt semmit hivatalosan, de szakértők biztosra veszik, hogy a most bemutatott kocsi alapjain hamarosan érkezik egy hibrid verzió is, sőt, néhány esztendőn belül a tisztán elektromos Ferrari SUV (még ha nem is így nevezik majd…) is jó eséllyel megszülethet majd.