Íme, az utolsó Aventador!

Íme, az utolsó Aventador!

Ha rápillantunk a napokban bemutatott Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae nevére, máris számos fontos információt leszűrhetünk róla. A lóerők (ez volna a 780) és a hajtott kerekek számánál (4) persze sokkal izgalmasabb az utolsó szócska, ami szintén nem véletlen: ez lesz ugyanis az utolsó Aventador. Az olasz gyártó természetesen igyekezett méltóra szabni a búcsút, főként, hogy több szempontból is korszakzáró autóról van szó.

Éppen tíz éve rukkolt elő a Lamborghini az egy híres (már ahol…) spanyol bikáról elnevezett Aventadorral, amely gyorsan elnyerte a csúcssportkocsik rajongóinak tetszését. A paramétereit és persze az árcéduláját nézve a „tömegtermék” címkére sosem pályázott, így tulajdonképpen az is szép sikernek számít, hogy egy évtized alatt nagyjából 10 ezret sikerült eladni belőle: kétharmad részben a kupé, egyharmadban a roadster verzióból.

A most beharangozott utolsó típus is ugyanebben a két változatban készül, méghozzá erősen limitált szériában: a tervek szerint mindössze 350 Ultimae kupé és 250 Ultimae roadster kerülhet forgalomba hamarosan. Az árat egyelőre nem közölte az olasz cég, mindenesetre az első spekulációk 450 ezer euróról szólnak, ami átszámítva 160 millió forintnak felel meg.

A már ismert 6.5 literes, V12-es motorból a bevezetőben említett módon ezúttal 780 lóerőt csikartak ki a fejlesztők – ez 10-zel több, mint az Aventador SVJ vonatkozó számadata. Ezzel a közúti forgalomba helyezhető Aventadorok közül ez lesz a legerősebb, hiszen „családon” belül egyedül a 830 lóerős Essenza SCV12-es tesz túl rajta, de azt kizárólag versenypályákon lehet használni.

Ami igazán különlegessé teszi a vadonatúj autót, az nem más, minthogy jelen állás szerint ez lesz az utolsó olyan Lamborghini, amibe kizárólag a „hagyományos” V12-es erőforrás kerül. A későbbi modellekben ugyanis, bár az ágazat trendjeit látva némiképp meglepő módon marad a 12 henger, de már plug-in hibrid technológiával kiegészülve, ahogy azt nemrég a vállalat vezérigazgatója, Stephan Winkelmann elmondta.

Mint említettük, a „nagy finálét” jelentő, 1550 kg-os, négykerékhajtású Aventador rendszámot is kaphat majd, ezzel együtt a képességeit azért nagyon nehéz lesz kiaknázni a mindennapi forgalomban. Az LP 780-4 Ultimae 2,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót, a végsebessége pedig 354 km/h környékén lesz. Nyugodtan mondhatjuk, méltó elköszönés ez egy autóipari léptékkel mérve rövid életű, de szép karriert befutó kocsitól.