Hatvanhat éves történelme talán legnagyobb átalakulásán megy keresztül sokak kedvenc sportautója. A napokban jelentették be, hogy C8 néven rövidesen érkezik a Chevrolet Corvette nyolcadik generációja, amely szakít több, a kultikus kocsira a kezdetek óta jellemző hagyománnyal. Azért ettől még aligha veszít majd a népszerűségéből.
A legmerészebb változtatásnak az tűnik, hogy a Chevroletnél hátat fordítanak a Corvette-et az 1953-as bemutatása óta jellemző orr-motoros kialakításnak, a C8-as erőforrása ugyanis középre került. Ez a megoldás az anyavállalatnál, a General Motorsnál is rendhagyónak számít: a GM utoljára 1988-ban gyártott ilyen kocsit, jelesül a Pontiac Fierót.
A fentieknek megfelelően a C8-ban elöl és hátul is csomagteret találunk, amelyek együttes térfogata a sportautók piacán figyelemre méltó 357 liter – no, nem mintha bárkinél is a csomagtér mérete számítana, amikor ilyesfajta csúcsjárgányra ruház be.
A motor tehát jócskán arrébb került, a teljesítménye viszont csak kis mértékben módosult az előző, C7-es verzióhoz képest. A 6.2 literes, 8 hengeres blokk megmaradt, a lóerők száma pedig 495-re kúszott fel, ami 40 lóerős izmosodást jelent. A tesztek alapján ezekkel a paraméterekkel a vadonatúj Corvette 2,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra.
De nem a motor áthelyezése volt az egyetlen tradíció, amelyet most maga mögött hagyott a gyártó. A C8 ugyanis – jelen állás szerint – kizárólag automata sebességváltóval kerül majd forgalomba, márpedig a Corvette-ek ’50-es évekbeli első generációja óta mindig szerepelt a kézi váltós verzió is a palettán.
Azt nem tudjuk, hogy a vérbeli Corvette-rajongók hogyan fogadják a fenti változásokat, de egy kellemes meglepetés mindenképp érhette azokat, akik a C8-asra ácsingóznak. Az ára ugyanis a mostani hivatalos bejelentés alapján alacsonyabb lesz, mint várták: 60 ezer dollárba, vagyis átszámítva nagyjából 17 millió forintba kerül majd. Ez persze csak az alapváltozat, amit a különböző extrák szépen megdobhatnak majd. Ráadásul a Chevrolet nem titkolta el, hogy hamarosan érkezik egy kabrió, valamint egy még erősebb versenyautó változat a C8-ból, utóbbi nyilván már egy kisebbfajta vagyonért.
A Corvette egyébként mindig is a viszonylag szép eladási számokat produkáló álomautók közé tartozott, az évek során összesen 1,6 millió darabot adtak el belőle – persze így is csak az utána vágyakozók töredéke engedhette meg magának, hogy tulajdonossá váljon. A csúcsot a ’70-es évek jelentették, amikor a C3-asból stabilan évi 40-50 ezer darab kelt el, de még a legutóbbi, C7-es verzióból is több mint 30 ezer talált gazdára évente. Az amerikaiaknál a most leleplezett, formabontó nyolcadik generációtól is valami ilyesmi sikert várnak.