Nem új keletű téma, hogy a főként okoseszközeiről híres kínai Huawei saját járművekkel készül betörni az autóiparba, amihez kezdetben természetesen szüksége van már tapasztalt gyártók partnerségére. A következő nagy lépés ezen az úton a helyi Chery vállalattal közösen fejlesztett Luxeed S7 nevű, tisztán elektromos szedán lesz, amelyről a minap a techóriás egyik vezetője posztolt fotót a közösségi médiában. A carXpert szervizhálózat legújabb írásában a minden bizonnyal az augusztus végi Chengdu Motor Show-n hivatalosan is bemutatásra kerülő kocsit igyekszünk közelebb hozni olvasóinkhoz.
A Huawei már 2021 végén bejelentett egy az ugyancsak kínai Seres vállalattal együttműködésben készült, hatótávnövelt crossovert (AITO M5), amely azonban lényegében egy már létező Seres-modell kissé újratervezett verziója volt. A most érkező Luxeed S7 születésében a hírek szerint már sokkal tevékenyebb részt vállalt a techóriás autós részlege. A kocsira pillantva a kínai járműveket jól ismerők lelki szemei előtt a BYD Han vagy épp a Nio ET3 is megjelenhet, de alighanem a Lucid Air is jelentett némi inspirációt a fejlesztőknek, csak úgy, mint az egyik legnagyobb riválisnak ígérkező Tesla Model 3.
A nemzetközi sajtóban fellelhető információk alapján a Chery E0X platformjára épülő újdonság 5 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,47 méter magas lesz, a tömege pedig nagyjából 2,5 tonna környékén alakul majd. Az alapváltozatban egyetlen, a hátsó tengelyt hajtó, 292 lóerős villanymotor kaphat helyet, de lesz összkerekes kivitel is, ahol a két elektromos erőforrás együttesen 496 lóerőt tud leadni. A hatótávot illetően az érintettek korábban az általában fenntartásokkal kezelendő kínai szabvány szerinti 700 kilométerről tettek említést.
A Luxeed S7-ben a Huawei által kimondottan autós felhasználásra megalkotott HarmonyOS 4 operációs rendszer működik majd, karöltve a techcég ADS 2.0 intelligens vezetéstámogató rendszerével, melynek segítségével állítólag városokban és autópályán is önállóan, emberi beavatkozás nélkül tud közlekedni a kocsi. Az önvezetést a teljesség igénye nélkül 11 HD-kamera és 12 ultrahangos radar támogatja.
A fentiek tükrében talán meglepő, de a Huawei-Chery kooperáció első terméke a jelenlegi információk alapján mindössze 200 ezer yüanos, azaz átszámítva 9,7 millió forintos áron debütál majd. A hasonló „kaliberű” villanyszedánok szegmensében ez még akkor sem számít túl soknak, ha Európába érve (már, ha lesz ilyen terv) a szokásos módon valamelyest megdrágul az autó.