Az előző hétvégén nyerte meg pályafutása harmadik túrautóvilágbajnoki címét Michelisz Norbert, aki 2023 után 2024-ben is egy Hyundai Elantra N TCR volánja mögött bizonyult jobbnak mindenkinél. Aligha véletlen, hogy a dél-koreai gyártó épp erre időzítve jelentette be, hogy érkezik egy vadonatúj, közúton is használható változat a 40 esztendős magyar pilóta által ismét sikerre vitt járműből. Ennek apropóján a CarXpert szervizhálózat aktuális cikkében alaposan szemügyre is vesszük a Hyundai Elantra N TCR Editiont, amelynek fejlesztése során a jelek szerint a külsőn volt a hangsúly.
A kocsiról közzétett fotóra rápillantva a többségnek alighanem az óriási méretű hátsó szárny szúr szemet elsőként. A Hyundai által „Karbon Hattyúnyak Spoilernek” keresztelt megoldás dőlésszöge állítható, így a tesztek alapján a korábbiaknál jóval nagyobb leszorítóerőt generál. Utcai autóról lévén szó hozzátehetjük, hogy ennek a forgalomban araszolva nem sok hasznát veszik a sofőrök – de közben pontosan tudjuk, hogy a szóban forgó sportszedán célközönségét azok alkotják, akik időnként versenypályára is merészkednek járművükkel.
Számukra talán kissé csalódást keltő lehet, hogy az új Elantra N TCR Edition a teljesítmény terén nem hozott előrelépést: továbbra is a már ismert, 2.0 literes, 4 hengeres, turbós benzinmotor található benne, amely 276 lóerőt (az N Grin Shift üzemmódban 286 lóerőt) és 392 Nm-t képes produkálni. Összehasonlításképpen, a Michelisz által is vezetett versenykivitel vonatkozó adatai – a TCR-szabályoknak megfelelően – 355 lóerő és 420 Nm.
Ettől függetlenül a Hyundai igyekszik a sportos vezetési élményre vágyók kedvében járni, hiszen az Elantra N TCR Edition szériatartozékai közt olyan elemeket találunk, mint a Michelin Pilot Sport 4S abroncsok, a merev és könnyű, 19 colos alufelnik, a négydugattyús N Performance fékek vagy épp az Alcantara sportkormány. Mindezek mellett pedig bizonyára annak is sok leendő tulajdonos örül, hogy az újdonság a 8 fokozatú automatán kívül 6 sebességes kézi váltóval is elérhető lesz.
A hírek szerint a vadiúj Hyundai Elantra N TCR Edition még az idei év vége előtt rendelhetővé válik Dél-Koreában, jövőre pedig a nemzetközi piacokra is eljut. A hivatalos árat egyelőre nem közölte a vállalat, mindenesetre némi viszonyításként megjegyezhetjük, hogy a kocsi alapját adó Elantra N kompakt szedán indulóára nagyjából 35 ezer euró, azaz átszámítva valamivel több mint 14 millió forint – ennél persze az igencsak sportos verzió jóval többet kóstál majd. Hogy pontosan mennyit, az akár már a közeljövőben kiderülhet, a Hyundai ugyanis ott lesz a november végén zajló Los Angeles Auto Show-n, ahol Michelisz Norbert versenyautójának „polgári” változatáról is még több részlet derülhet ki.