Vészesen közeleg a Mercedes S-osztály legújabb (hetedik) generációjának világpremierje, így érthető, hogy a cég folyamatosan csepegteti a friss információkat a W223 kódjelű luxusszedánról. Ezek között pedig néhány egészen izgalmas részlet is akad, mint például a kiterjesztett valóságra épülő navigációs rendszer, amely lényegében az útra vetíti ki a sofőr számára fontos információkat.
Szeptember 2-án ismerheti meg a nagyközönség az S-osztály legfiatalabb szériáját, amely az ígéretek szerint – nem meglepő módon – jelentős fejlődésen ment át az elődökhöz képest. A külső megjelenéshez persze óvatosabban nyúlhattak az alkotók, hiszen a forintban várhatóan 30 millió körüli áron érkező autó potenciális vevőköre meglehetősen konzervatív, azaz alighanem a már jól ismert vonalvezetést szeretné viszontlátni.
A technológiát illetően azonban már alaposan szabadjára engedhették fantáziájukat a fejlesztők – és a jelek szerint meg is tették. Az úgynevezett MBUX fedélzeti rendszer már nem ismeretlen a Mercedesnél, azonban míg egyes korábbi modellek a középső kijelzőt használták, addig az új S-osztálynál már a szélvédőre vetít a technológia, vagyis a vezető tulajdonképpen az úttesten látja például azt is, hol kell bekanyarodnia.
Az innováció többek közt jelzi a pillanatnyi tempót és a sebességhatárokat, figyelmeztet a veszélyekre, azaz röviden mindent tud, amit egy „hagyományos” navigációs készülék. A tájékozódás segítésén túl pedig a távolságtartó adaptív tempomat beállításai vagy épp a sávtartó asszisztens jelzései is megjelennek rajta.
A világújdonságként beharangozott rendszer mellett nemrég egy jelentős biztonságtechnikai fejlesztésről, az új S-osztály speciális légzsákjairól is hírt adott a német vállalat. A kommunikáció ilyen téren egyelőre meglehetősen szűkszavú, annyit mindenesetre már tudni, hogy az újszerű eszközök az első ülések hátuljából nyílnak, azaz a hátsó sorban ülőket védik majd, és állítólag gyermekülésekkel is kompatibilisek. Az eddig közölt felvételek alapján ezek a légzsákok valamelyest középre is nyitnak majd, így képesek lehetnek megakadályozni, hogy egy esetleges balesetnél a hátul helyet foglalók egymásnak csapódva szenvedjenek sérüléseket.