Jön az elektromos Cadillac Escalade IQ!

Jön az elektromos Cadillac Escalade IQ!

A Cadillac Escalade aktuális, ötödik generációja 2020-ban debütált, bő három esztendő után pedig most bemutatták a teljesen elektromos változatát is! Arra még kicsit várni kell, hogy a Hummer EV-hez hasonlóan a General Motors Ultium platformjára épülő villany-SUV a kereskedésekbe is megérkezzen, de addig is, a CarXpert szervizhálózat új bejegyzésében röviden összegyűjtöttük, mit érdemes tudni a detroiti székhelyű vállalat újdonságáról.

Az Escalade fontos mérföldkőnek számít a több mint 120 esztendeje alapított Cadillac történetében, a luxuscég ugyanis az ezredforduló táján ezzel a modellel lépett be a már akkor is jelentős felfutásban lévő szabadidő-autós szegmensbe. Mostanra már a tisztán elektromos divatterepjárók mezőnye is kezd egyre sűrűbb lenni, így nem nagy meglepetés, hogy újabb márka próbál szerencsét ilyen téren.

A hivatalosan Cadillac Escalade IQ néven futó kocsi a kis ideje már az utakon lévő Lyriq crossover és a várhatóan még idén év végén forgalomba kerülő Celestiq szedán után a vállalat harmadik villanyautója. Az 5,7 méter hosszú, 2,39 méter széles és 1,93 méter magas járműben két elektromos erőforrás kapott helyet, melyeknek köszönhetően akár 750 lóerős teljesítményre és 1064 Nm-nyi csúcsnyomatékra is képes. A gyártó most kiadott közleménye nem tér ki a váltóra, mindenesetre az Escalade korábbi verzióiban 10 sebességes, automata megoldást alkalmaztak.

Az elektromos Escalade-et egy 200 kWh-s akkumulátorcsomaggal ruházzák fel, amely a Cadillac állítása szerint akár 450 mérföldes, azaz kb. 724 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz. A több mint 3,5 tonna vontatására képes, és még 3 soros elrendezésben is összesen több mint 1000 literes csomagtérrel rendelkező szabadidő-autó DC-gyorstöltő használatával 10 perc alatt akár 100 mérföld (bő 160 km) megtételére elegendő energiát tud felvenni.

A már a Celestiq-nél is megjelenő, az első üléssor előtt teljes szélességben futó, 55 colos, ívelt kijelző az Escalade IQ-ban is ott van, csakúgy, mint a legmodernebb biztonsági- és vezetéstámogató rendszerek. Már ebből is kitalálható, hogy az újdonság sem lesz épp olcsó: az indulóára a hírek alapján 130 ezer dollár, azaz átszámítva nagyjából 45,5 millió forint. Ez azt jelenti, hogy az elektromos variáns több mint másfélszer annyiba kerül, mint a típus hagyományos motorral felszerelt belépőmodelljei. Igaz, még így se ez lesz a legdrágább Escalade: ezt a címet a tavaly leleplezett, teljesítményre kihegyezett, 6.2 literes, nyolchengeres erőforrással felvértezett, „V” névre keresztelt verzió viseli, amelyért minimum 150 ezer dollárt kell fizetni.