Bár még az idény felénél sem tartunk, a Red Bull idei egyeduralmát látva a Formula–1-es istállók egy része már bevallottan a következő szezonra készül. Ebből a szempontból nem mellékes, hogy a sorozat döntéshozói a napokban jóváhagyták a 2024-re vonatkozó előzetes naptárat, amelyben ismét rekordszámú, 24 futam kapott helyet. A jövő évi menetrend több érdekességet is tartogat, ezeket vesszük sorra a carXpert szervizhálózat legújabb írásában.
A tervek közt már idén is 24 nagydíj megrendezése szerepelt, azonban hamar kiderült, hogy Kína a pandémiával összefüggő korlátozások miatt továbbra sem tudja vendégül látni a száguldó cirkuszt, majd májusban az imolai versenyhétvégét kellett lefújni a régiót érintő áradások miatt. Jelen állás szerint Kína jövőre már kész lesz a rendezésre, és természetesen Emilia Romagna is visszakerült a naptárba, így az F1 jövőre ismét nekifut az új csúcsot jelentő 24 futamnak.
A szezon már február utolsó napján (ami szökőév lévén ezúttal 29-e lesz) elkezdődik Bahreinben, az idényzáró Abu Dhabi-i Nagydíjra pedig december 8-án kerül majd sor. A világ elsőszámú autósport-szériája idén több kritikát kapott amiatt, hogy a meglehetősen hektikusan összeállított menetrend miatt a csapatoknak keresztbe-kasul kellett utazgatni a bolygón, ami nem igazán fér össze a Forma–1 által is előszeretettel hirdetett környezettudatossággal. Ennek megfelelően jövőre valamelyest „racionalizálódott” az útiterv (a távol-keleti futamok nagy része pl. egy tömbbe, tavaszra került), de azért így is maradtak logisztikailag nehezen kezelhető időszakok: június elején pl. Monacóból Kanadába utazik a mezőny, hogy aztán Spanyolország térjen vissza.
Rendhagyónak számít, hogy a programban 3 szombati verseny is szerepel: az évnyitó bahreini és szaúdi futam a ramadán miatt került erre a napra, ősszel pedig Las Vegas rendez (csakúgy, mint idén) szombat esti, villanyfényes viadalt. Ezt megelőzően utoljára az 1985-ös Dél-Afrikai Nagydíjat futották szombaton, de történelmi távlatban nézve azért hozzá kell tenni, hogy mindez nem teljesen szokatlan az F1-től: ez idáig összesen 73 olyan futam akadt, amit nem vasárnap bonyolítottak le, és meglepő módon a hét minden napjára jutott már legalább egy futam az évtizedek során.
A sűrű naptár miatt értelemszerűen jövőre is lesznek igencsak zsúfolt időszakok: háromszor is előfordul majd, hogy a pilótaknak egymást követő 3 hétvégén is bizonyítaniuk kell, de a legstrapásabb hetek a nyár első felében várnak a csapatokra. Ekkor 7 hét leforgása alatt 6 futamot is rendeznek, köztük a Magyar Nagydíjat, amely a tervek alapján az ideihez (július 23.) hasonló időpontban, július 21-én lesz.