Kalapács alatt egy elég „érdekes” Ferrari

Kalapács alatt egy elég „érdekes” Ferrari

„Eladó egy igazán exkluzív autó!” A luxuskocsikra szakosodott aukciós portálokkal kapcsolatos hírekben olyannyira gyakran olvasunk ehhez hasonló „kedvcsinálókat”, hogy az „exkluzív” kifejezés már kezd lassacskán „elkopni”. Azonban, ha van „árucikk”, amely teljes joggal használja ezt a jelzőt, az a most meghirdetett Ferrari Meera S, hiszen ebből tényleg csak egyetlen darab készült a világon. Lássuk, mit érdemes tudni az új tulajdonost kereső, igencsak megosztó grand tourerről!

Az imént említett „megosztó” kifejezésről elég annyi, hogy az árverésre bocsátott sportkocsit a nemzetközi sajtó egy része minden idők „legfurcsább”, egy másik szelete pedig egyenes „legcsúnyább” Ferrarijának titulálta. Ebben a kérdésben mindenkinek magának kell állást foglalnia, mindenesetre az tagadhatatlan, hogy ha külsőre nem is a valaha volt egyik legjobban sikerült olasz autóról van szó, műszaki szempontból azért jelentős mérföldkőnek mondható.

Az 1983-ban a szaúd-arábiai uralkodócsalád megrendelésére készülő, az autótervezői berkekben valóságos legendának számító, többek közt a Maseratinak, a Lanciának és az Alfa Romeónak is dolgozó Giovanni Michelotti által megálmodott sportkocsi a néhány évvel korábban piacra dobott400 i nevű modell alapjaira épült. Ez volt az egyik első Ferrari, amelybe automata váltó került, és a legelső, amely „szakított a karburátorral”, és egy 315 lóerős, 4.8 literes, befecskendezős V12-es szívómotort kapott.

A nívós RM Sotheby’s aukciósház által szervezett, február elején, Dubajban esedékes licitálás tárgya több innovációjával is megelőzte a saját korát. Az eredeti modellre felszerelt, oldalsó ablaktörlőkről (amik a most közzétett fotók alapján már lekerültek a kocsiról) azóta tudjuk, hogy nem vertek gyökeret az autós világban, azonban az elektromos napfénytető, a kétzónás légkondicionáló technológia, valamint kamera- és monitorrendszerre cserélt belső visszapillantó tükör 1983-ban kifejezetten korszerű megoldásoknak számítottak.

A TopGear nevű brit portál úgy értesült, az autóért új korában 1 millió dollárt (az inflációt is számításba véve ez ma mintegy 3 millió dollárnak, azaz átszámítva csaknem 1 milliárd forintnak felel meg) fizettek, 2010-ben pedig átesett egy forintban kifejezve kb. 90 milliós felújításon a Ferrari Classiche jóvoltából. Ilyen előzmények után a Sotheby’s által megadott 90-110 ezer eurós (azaz 32-39 millió forintos) összeg leginkább csak kikiáltási árnak tekinthető, hisz várhatóan ennél jóval többet is megér majd egy dúsgazdag vevőnek minden idők, ha nem is legszebb, de egyik legérdekesebb, és nem mellesleg valóban egyedi Ferrarija.