Kalapács alatt egy régi-új kedvenc

Kalapács alatt egy régi-új kedvenc

Eladó egy 1997-es BMW – újonnan! Az elsőre kissé meghökkentő ajánlat magyarázata nem más, minthogy egy 23 esztendővel gyártott E38-ast annak idején egy levegőkeringető-rendszerrel ellátott „buborékba” zártak, így sikerült teljesen újszerű állapotban megőrizni az utókornak. Akinek ez felkeltette az érdeklődését, március utolsó napjáig még licitálhat rá a világ egyik legnépszerűbb online aukciós oldalán.

Időkapszula. Ez a szó ugorhat be sokaknak elsőre, amikor belebotlanak az eBay német nyelvű változatának (ebay.de) egyik termékébe. A mellékelt fotón egy BMW látható egy furcsa, „felfújható sátorban”, ami a leírás szerint a beszerelt légkeveréses technológiának hála eredeti állapotában konzerválja azt, így az autón az idő múlásának legkisebb jele sem mutatkozik.

Egyébként, ha szigorúak akarunk lenni, a szóban forgó kocsi nem vadiúj, hiszen miután 1997-ben legördült a futószalagról, első tulajdonosa (egy akkor 70 esztendős hölgy) 255 kilométer megtett vele. Ezt követően került mostani birtokosához Lengyelországba, aki az aszfalt koptatása helyett ezt a különös sorsot szánta neki.

Más kérdés, hogy amikor ezeket a sorokat írjuk, az árverés épp 57 ezer eurónál, azaz több mint 20 millió forintnál jár, vagyis könnyen lehet, hogy üzleti szempontból megérte a „spájzolás”, hiszen a jelek szerint az eladó a kuriózumszámba menő régi-új autóval most jelentős összeget kaszál. Főleg, hogy internetes aukcióról lévén szó, valószínű, hogy az ajánlatok a március 31-i záráshoz közeledve szaporodnak meg igazán.

Ettől függetlenül nem kis „önmegtartóztatás” lehetett több mint 2 évtizedig megállni, hogy ne pattanjon be a kocsiba és lépjen a gázpedálra az ember. A BMW 7-es széria harmadik generációjának (E38) egyik jeles képviselőjéről, a 740i-ről van ugyanis szó, amely a maga 4.4 literes, V8-as motorjával, 282 lóerejével és 420 Nm-es csúcsnyomatékával sokak álmaiban szerepelt a „maga idejében” – sőt, még ma sincs oka szégyenkezni az utakon.

A szóban forgó típus gyártása már 2001-ben véget ért, ekkor jött a 7-es sorozat negyedik generációja, az E65. Így aztán – azt a bizonyos 255 km-t leszámítva – tényleg frappánsnak tűnik az árverés weboldalán olvasható reklámszöveg, miszerint ez az egyetlen vadonatúj BMW E38 740i a világon. És bár normál esetben vétek lenne kiadni több mint 20 millió forintnyi eurót egy 23 éves kocsiért, a körülményekre – és az „újautó-illatra” – tekintettel azért egyeseknek ez egy megfontolandó vétel lehet.