Kétliteres motorral is jön a GR Supra

Kétliteres motorral is jön a GR Supra

A Toyota csak tavaly jelentette be, hogy 17 év szünet után „feltámasztja” ikonikus sportautóját, a Suprát, és máris kiderült, hogy az eddig ismertté vált 3.0 literes, hathengeres motorral felszerelt változaton kívül érkezik egy 2.0 literes, négyhengeres verzió is. A napokban belengetett modellt a gyártó ígérete szerint „nagytestvéréhez” hasonló dinamika, ám könnyedebb vezethetőség jellemzi majd.

Az eredetileg 1978 és 2002 között készült Toyota Supra az évek során megkerülhetetlen szereplője lett a sportkocsik mezőnyének, így nem hiányozhatott többek közt a Need for Speed, a Gran Turismo vagy épp a Grand Theft Auto videójátékokból, de feltűnt a kultikus Halálos iramban filmekben is. Éppen ezért örülnek sokan annak, hogy a japán vállalat csaknem két évtized kihagyás után újra elővette a nevet (GR Supra formában) – méghozzá a híres elődökhöz méltó köntösbe bújtatva.

A jelek szerint a Toyotánál úgy érezték, ha a legújabb generációt csak az első körben beígért 3.0 literes erőforrással teszik elérhetővé, azzal nem tudnak elég széles réteget megszólítani, már ami az eladásokat illeti. A 2.0-s soros négyhengeresnek viszont számos olyan előnye lehet, amely miatt a szakértők fényes jövőt jósolnak neki a piacon.

A legkézenfekvőbb változás természetesen a súlyvesztés: a kisebb blokkal, valamint az egyéb elemek finomhangolásával az autó mintegy 200 kilogrammal nyom majd kevesebbet. Ehhez a hírek szerint egy kiegyensúlyozottabb futómű párosul majd, ami kedvezőbb tehetetlenségi jellemzőket, így „kezesebb” vezethetőséget eredményezhet.

Ezzel párhuzamosan a teljesítménycsökkenést értelemszerűen nem lehetett megúszni: a 2.0-s verzió 255 lóerős, míg a 3.0-s adatlapján 382 lóerő szerepel. Ezzel együtt az új változat sem nevezhető éppen lomhának: 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, elektronikusan limitált végsebessége pedig 250-nél van.

A jármű fejlesztésében oroszlánrészt vállalt a Toyota versenysport részlege, a Gazoo Racing is. A tesztelés utolsó simításait állítólag a híres Nordschleife aszfaltcsíkján végezték el, amit természetesen a világ több pontján végzett közúti próbák egészítettek ki. A gyártás már meg is kezdődött, az ár tekintetében pedig egyelőre 17 millió forintról érkeztek hírek, ami alapján a vadiúj GR Supra kemény riválisává válhat a már a palettán lévő sportautóknak.