Nem kis dolog van készülőben: magyar-angol összefogással az első hazai hipersportautó merész álmát kívánják a közeljövőben megvalósítani
A hihetetlen történet akkor kezdődött, amikor három üzletember (Bak Tibor, Karaszi Attila és Stefan Peller) alapított egy, saját elnevezésükkel élve „új technológiai luxusmárkát”, melyet a magyar vonatkozás és az elvitathatatlan eredményesség miatt a KINCSEM névre kereszteltek. A névadó angol(!) telivér 1876 és 1879 között 54 futamon indult, melyek közül 54-et meg is nyert, innen tehát az eredményesség, mint vezérmotívum. Ezt Bak Tibor ötletgazda így fogalmazta meg: „Természetesen Kincsem története az inspiráció; az edzés mögött meghúzódó szellemiség úttörő volt, ennek eredményeként sikerei továbbra is felülmúlhatatlanok. A digitális technológiával kapcsolatos úttörő megközelítésünk lehetővé teszi, hogy korlátok nélkül alkossunk és az egyént állítsuk a középpontba. Ügyfeleink a dinamikus személyre szabhatóság olyan új szintjeit fogják megtapasztalni, amelyek még soha nem voltak lehetségesek”.
Korunk technikai vívmányait több szegmensben is hasznosítani kívánja a cég, melynek első nagy dobása egy hatótávnövelt, 4 elektromos motorral hajtott hiperautó lesz, melyet terveik szerint 2023-ban(!) már át is vehetnek boldog tulajdonosai: Kincsem Hyper-GT név alatt. Viszont nem vagyunk luxusautó-nagyhatalom, így sokakban jogosan merül fel a kérdés, hogy mi a garancia a terv sikerére? Nos, van némi garancia, főként a brit Ian Callum személyében, akit az alapítók megnyertek a közös munkára, és a neves designer is szeretne még egyszer maradandót alkotni. Az ő nevéhez fűződik többek között a Ford RS-2000, az Aston Martin DB9 és számtalan Jaguar, köztük a Kincsem technológiai alapját adó C-X75 koncepció megtervezése is. Utóbbi nem vált szériaautóvá, a gyártását a cégvezetés elkaszálta anyagi okok miatt – de semmi gond, miért ne adhatná egy új, magyar csúcsgép formavilágát. (Még ha az félig magyar is…)
A koncepciót sokan hibridként emlegetik, de inkább egy hatótávnövelt elektromos autónak nevezhetjük. Az elrendezés ugyanis az alábbi: 4 villanymotor, minden kerékre jut egy-egy (ez a C-X75-ben is már hasonlóan volt), ezen felül pedig egy brutális, benzines V10-es szívómotor, aminek hengerűrtartalma meglepően kicsi, fordulatszáma viszont annál nagyobb. A Forma-1-es konstrukciókat megszégyenítő, 13.000-ig elforgó belsőégésű 304 lóerő teljesítményre lesz képes, viszont hajtani nem fog: feladata az akkumulátor töltése lesz. Bak Tibor kifejtette, hogy a benzinmotornak semmilyen mechanikus kapcsolata nem lesz a hajtással, azonban, ha már belepakoltak egy ilyen „topműszert” az autóba, hiba lenne a hangját veszni hagyni. Ezért a tradicionális autózás híveinek szívét megdobogtató ötleten dolgoznak, melynek eredményeképpen minden gázadásnál a V10 duruzsolhat majd a pilóta füleibe.
Ha az említett paraméterekből indulunk ki, illetve a hiperautóktól elvárt teljesítményszintre gondolunk, akkor oda bizony 8-900 lóerő környéke a belépő, de mivel villanyos a hajtás, egyáltalán nem elképzelhetetlen az 1000 lóerőnél is nagyobb teljesítmény. Az autó részleteiről, külső- és belső dizájnjáról még vajmi keveset tudunk, hivatalos fotó helyett csak a betontorpedó sziluettjét bemutató képpel ismerkedhettünk meg. Emellett a korábbi Jaguár-koncepció fényképeit lehet vizslatni, mert a Kincsem – a mi kincsünk(!) fő vonalaiban okvetlenül az elődre fog hajazni. Egy biztos: ha valaki szeretne egy ilyen bestiát a fűtött garázsába, mielőbb iratkozzon fel a márka honlapján az érdeklődők listájára, ugyanis limitált példányszámú lesz a modell: tisztelegve a névadó győzelmei előtt, összesen 54 darabot gyártanak majd a Kincsem Hyper-GT-ből, amiről tudjuk, hogy bármilyen luxustermék esetén a biztos gyűjtői siker egyik záloga.