Miközben a Forma–1-ben a többség Lewis Hamilton rekordbeállítást jelentő hetedik világbajnoki címéről beszél, azért a háttérben is roppant fontos események zajlottak a mögöttünk hagyott napokban. A sorozat döntéshozói ugyanis ismét hitet tettek a hibrid motorok, ezzel párhuzamosan pedig a környezettudatosság felé mutató lépések mellett. Az „ökológiai lábnyom” csökkentése nem is árt, hiszen a jelek szerint jövőre a mezőny minden korábbinál több kilométert tesz majd meg a világ körül.
Ahogy közeledett a következő generációs erőforrásokról való megállapodás ideje, úgy láttak napvilágot egyre vadabb pletykák a jövő F1-es motorjait illetően. Felvetődött például a hidrogénhajtás és a teljesen elektromos rendszer is, amit vélhetően nagyon nehezen emésztettek volna meg azok a rajongók, akik már a hangos, 2.4 literes V8-as motorok 1.6 literes V6-osra cserélését is kész szentségtörésként élték meg.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) talán részben emiatt is elvetette a radikális változtatásokat, és a fékenergia, valamint a turbófeltöltő többletenergiájának visszatáplálásával fémjelzett hibridkorszak 2025 utáni folytatása mellett döntött. A szervezet azért egy óvatos mondattal jelezte, szakemberek bevonásával vizsgálja az alternatív üzemanyagok jövőbeli felhasználhatóságát, és elkötelezett abban, hogy 2030-ra teljesen karbonsemlegessé váljon – ami nem túl jó hír a „benzingőz szerelmeseinek”.
A károsanyag-kibocsátás csökkentését pedig már most megkezdi a száguldó cirkusz. Szó esett ugyanis a közvetítések átalakításáról, amelynek lényege, hogy a stáb mintegy harmada a londoni főhadiszállásról látja el feladatait, így kevesebb embert és eszközt kell szállítani a világ különböző pontjaira, ami a költséghatékonyság mellett környezetbarát szempontból is előnyös. Némi iróniával azonban hozzáfűzhetjük, hogy egyéb értelemben viszont nem éppen az utazások csökkentése van kilátásban.
Szintén friss hír ugyanis, hogy megszületett a 2021-es versenynaptár, amelyben minden eddiginél több, 23 futam kapott helyet. Nem is volt olyan régen, amikor még a 20 hétvégés kalendárium ellen is tiltakoztak a csapatok, mondván, ezt szinte lehetetlen logisztikailag kivitelezni – egy ilyen nehéz év után viszont vélhetően mindenki örül majd, ha jövőre a lehető legtöbbet tud versenyezni.
Vadonatúj országként Szaúd-Arábia szerepel a programban, Vietnám azonban, ahogy idén se, úgy jelen állás szerint a következő évben sem tudja vendégül látni a pilótákat. Az április 25-i dátum így helyszín nélkül szerepel a listában, a hírek szerint az idei beugrók (pl. Portugália, Isztambul, Imola) a legesélyesebbek a rendezésre. A Magyar Nagydíjra a tervek szerint augusztus 1-jén kerül majd sor – és nagyon reméljük, hogy nemcsak a tervek szerint.