„Kölcsönvett” alapokra épített új SUV-ot a Honda

„Kölcsönvett” alapokra épített új SUV-ot a Honda

Tavaly jelentették be, hogy a Honda stratégiai partnerségre lép a General Motors-szal, hogy az amerikai vállalat már „bejáratott” padlólemezére (Ultium) építve teljesen elektromos szabadidő-autókat dobjon rövid úton a piacra. Az együttműködés első gyümölcse a jelek szerint a Prologue nevű közepes méretű SUV lesz, amelyet a minap hivatalosan is lelepleztek a japánok.

Az autó végleges formáját bemutató fotók közzétételével egy időben a Honda elárulta a Prologue méreteit is: a kocsi 4,88 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,64 méter magas lesz. Mindez azt jelenti, hogy a leendő modell a Honda SUV-palettájának jelenlegi zászlóshajójánál, a CR-V-nél mintegy 20 centivel hosszabb és kb. 13 centivel szélesebb, viszont 4 centivel alacsonyabb lesz. Ha dimenzióit tekintve a hozzá leginkább hasonló járművet keressük, akkor a GM Ultium platformjára épülő többi villanyautó között kell szétnéznünk: ez alapján a legközelebbi rokona a Chevrolet Blazer villanyautó.

A Honda tervezői persze ügyeltek arra, hogy a „kölcsönzött” alapok ellenére a Prologue azért egyedi megjelenésű legyen. Erről egy alapvetően letisztult vonalvezetés mellett olyan megoldások gondoskodnak, mint a laposabb motorháztető és kerékdobok vagy épp az üvegezett nagyfénytető. További érdekesség, hogy hátul, a csomagtartó fedelén a márka emblémája helyett csak a „Honda” feliratot használják – ami egyre inkább egy kibontakozóban lévő trendnek tűnik az autóiparban.

A hajtásláncot illetően a Honda még adós a részletekkel, de a nemzetközi sajtó a Chevrolet Blazer adataiból kiindulva úgy számol, hogy a Prologue-ba 200-250 lóerős teljesítményre és 350-400 Nm-nyi nyomatékra képes villanymotorok kerülhetnek majd. Szakértők 80-100 kWh-s akkumulátorkapacitással kalkulálnak, ami 400-500 km-es hatótávot biztosíthat a szabadidő-autónak.

A Prologue-ot a japán vállalat elsősorban az észak-amerikai piacra szánja – Európában a hírek szerint ez idő tájt a HR-V-hez hasonló méretű e:Ny1 nevű villanyautójuk fejlesztése van fókuszban. Az USA-ban egyébként ez lesz a második tisztán elektromos modelljük a nem túl dicsőséges karriert befutott (2017 és 2019 gyártott) Clarity EV nevű szedán után. A várhatóan 2024-ben debütáló SUV esetén évi 70 ezer eladott példányról szólnak a tervek, ami a becsült 50 ezer dolláros, azaz átszámítva csaknem 22 millió forintos indulóár mellett meglehetősen ambiciózus célnak tűnik.

A Honda Prologue pedig természetesen csak a kezdet, hisz a cég már korábban bejelentette, hogy 2027-ig több (ugyancsak a GM-mel közösen fejlesztett) elektromos modellel rukkolnak elő, melyek közt az ígéretek alapján lesz legalább egy, a szélesebb tömegek számára is elérhető villanyautó.