Most már tényleg elkezdődött a végső visszaszámlálás: másfél hét múlva Bahreinben elstartol a 2022-es Formula–1-es szezon, amelyet azonban jelen állás szerint több kérdőjel is övez. Régen volt már példa arra, hogy ilyen kevéssel az idény rajtja előtt nem volt ismert a pilóták végleges névsora, és egyelőre a futamok száma és helyszíne körül is akad bizonytalanság. A többséget persze már a talán legfontosabb „bizonytalan faktor” foglalkoztatja, vagyis az, hogyan változnak a csapatok közti erőviszonyok?
Az utóbbi hetekben a sport terén is sorra születtek a különböző, Oroszországot érintő szankciók, ez alól pedig az F1 világa sem kivétel. Az első hírek még csak arról szóltak, hogy törlik az idei, eredetileg szeptember 25-én esedékes Orosz Nagydíjat, ám kisvártatva tovább szigorodott a döntés. Eszerint a sorozat vezetői felbontották a futam hosszútávú szerződését is, így (elméletileg) 8 éven át elkerüli a Forma–1 az országot. Mindez azért is kellemetlen az ottaniaknak, mert a korábbi tervek szerint a 2014 óta a naptárban lévő Szocsi helyét jövőre átvette volna a néhány éve épült, jelentős összegekért fejlesztett Igora Drive – a Szentpétervárhoz közeli pálya bemutatkozása azonban így jó időre lekerülhetett a napirendről.
A legfrissebb sajtóinformációk szerint a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) továbbra is szeretnék, ha rekordszámú, 23 futamot tudnának lebonyolítani idén, ezért megkezdték a „beugró” keresgélését. Pletykaszinten Portugália is felvetődött, mostanra azonban úgy fest, egy közel-keleti pálya lehet a befutó. A legesélyesebb a tavaly is póthelyszín szerepet vállaló Katar, de elképzelhető, hogy a 2020-as évhez hasonlóan Bahrein duplázik majd.
Szintén a közelmúlt eseményeinek következménye, hogy a Haas istálló felmondta névadó szponzorával, az orosz Uralkalival kötött szerződését, a cég távozásával pedig Nyikita Mazepintől is megváltak. Az idény kezdete előtti utolsó teszten, melyre a napokban kerül sor Bahreinben, a csapat tesztpilótája, Pietro Fittipaldi (a kétszeres világbajnok Emerson Fittipaldi unokája) ül a volán mögé, de a Haasnál úgy nyilatkoztak, a komplett szezont illetően inkább egy tapasztaltabb versenyzőre támaszkodnának. A médiában keringő „esélyesek listáján” több F2-es pilóta mellett olyan, F1-es rutinnal bíró versenyzők is vannak, mint Nico Hülkenberg vagy épp Antonio Giovinazzi.
Kissé rosszmájúan megjegyezhetjük, a 2022-es vb-cím szempontjából nem sok jelentősége van, ki ül majd Mick Schumacher mellett a másik Haasban, a győzelmekért ugyanis a papírforma szerint a már évek óta „tűzközelben lévő” istállók viaskodnak majd. Az eddigi tesztek alapján a szakértők zöme Mercedes-fölényre számít, a tavalyi évhez képest kissé visszaesni látszó Red Bullokra pedig felzárkózhat a régi sikereit megidézni vágyó Ferrari. Ez persze nagyrészt csak találgatás – nemsokára azonban élesben is kiderül, kinek hogyan sikerült a számos technikai újdonságot hozó, 22 vagy 23 futamos, szezonra való felkészülés.