Közúton is száguldhat az új Brabham

Közúton is száguldhat az új Brabham

„Egy utcai kocsi, egy versenyautó szívével” – hangzik a Brabham Automotive minap leleplezett új modelljének, a BT62R-nek a szlogenje. Nos, ennél találóbban aligha lehetett volna fogalmazni, hiszen a jelek szerint a jármű minden olyan erényt megtart, amivel az alapjául szolgáló BT62-es lenyűgözte a közönséget, de közben azért elvégezték rajta azokat a simításokat, ami után már rendszám is kérhető rá. Már, ha bárkinek is eszébe jutna a mindennapokban használni…

Az autósvilág hagyományait tisztelők számára mindig jó hír, ha egy legendás márkának nemcsak múltja, hanem minden bizonnyal jövője is van. Márpedig kevés jobb brand létezik a Brabhamnél, amelyet 1960-ban alapított Sir Jack Brabham, 1992-es fennállásáig pedig 4 világbajnoki címet is nyert a Forma–1-ben. Ezek közül a legkülönlegesebb győzelem mindenképp az 1966-os, amit maga Brabham aratott, ezzel máig ő az egyetlen ember, akit a saját versenyautójában koronáztak a száguldó cirkusz királyává.

A hat éve elhunyt ikon legfiatalabb fia, David 2018-ban lépett a nyilvánosság elé azzal, hogy a név az általa életre hívott Brabham Automotive vállalat képében él majd tovább, majd kisvártatva be is mutatta a versenyzésre tervezett BT62-es csúcsautót. Az 5.4 literes, nyolchengeres szívómotorral felszerelt kocsi mellé 710 lóerő és 667 Nm-s nyomaték jár, az igazi kuriózuma pedig, hogy a karbonszálas anyagok sokrétű használatának köszönhetően mindössze 972 kilogrammot nyom.

Ennek a lélegzetelállító modellnek jelentették most be az utcai változatát, ami David Brabham elmondása szerint nem kis mérnöki bravúrok útján jött létre. A közúti használat érdekében a kipufogórendszert „lehalkították”, az előírásoknak megfelelő hátsó szárnyat kapott, valamint felszerelték egyebek mellett tolatást segítő kamerával, légkondicionálóval, ajtózárral, komplett világítással, de nem meglepő módon az üléseket és az abroncsokat is cserélni kellett.  

Az eredmény: egy az „elődjéhez” hasonlóan bivalyerős kocsi, 25%-kal magasabb áron. Amíg a BT62-es ugyanis kereken egymillió fontot (átszámítva nagyjából 400 millió forintot) kóstál, addig a BT62R-ért már 1,25 millió fontot (kb. 500 millió forintot) kell leszurkolni. Az utcai verzió érkezése egyébként nem befolyásolja a Brabham Automotive eredeti terveit az összdarabszámot illetően: továbbra is 70 jármű elkészítéséről van szó, csak immár ebben a versenygépek mellett a rendszámos „testvéreik” is benne lesznek.