A járműipar – nagyrészt költséghatékonysági okokból – egyre inkább a rugalmas kombinálhatóság irányába tart, azaz a gyártók (különösen a nagy konszernek) néhány hasonló alkatrész „cserélgetésével” sokféle különböző típust képesek létrehozni. E trend miatt gyakran elhangzik az a kritika, hogy napjaink autó kis túlzással olyanok, mint a „LEGO-szettek”. Nos, ha van kocsi, amit joggal érhet ez a „vád”, az a minap bemutatott, speciális Lamborghini Sián FKP 37 – az ugyanis valóban LEGO-építőelemekből készült!
A 2019-ben debütált „igazi” Siánnal tökéletesen megegyező méretű, azaz 4980 mm hosszú, 2101 mm széles és 1133 mm magas modellt egy 15 fős, mérnököket is magában foglaló csapat alkotta meg 5370 órányi fejlesztés és 3290 órányi építés után – ez még napi 24 óra munkát feltételezve is csaknem egyévnyi elfoglaltság. Elsőre talán meglepő, de a több mint 400 ezer elem felhasználásával készült LEGO-változat súlya jelentősen átlépi az eredetiét: a 819 lóerős, hibrid Sián kb. 1645 kilogrammot nyom, míg a „másolat” 2200 kg-ot.
A projekthez jelentős részben már létező építődarabokat használtak, de azért szükség volt 20 olyan elemre is, amelyek kimondottan ehhez az autóhoz készültek, köztük a történelem első hatszögletű legói. A dán világcég mellett természetesen a Lamborghini is kitett magáért a projekt sikere érdekében, „kölcsönadták” ugyanis a gyári Siánoknál használt jellegzetes, egyedi festéket, amit a tökéletes látvány eléréséért egyesével vittek fel a külső elemekre.
Ha esetleg valakinek ismerős a legóból kirakott, 1:1-es méretarányú hiperautó ötlete, az nem véletlen, pár éve ugyanis egy Bugatti Chiron is készült ugyanígy, amely néhány napig az egyik budapesti plázában is ki volt állítva. Annak a modellnek a különlegessége többek közt az volt, hogy – a több mint 2000 eredeti LEGO-motornak köszönhetően – akár 30 km/h-s sebességre is képes volt. A Lamborghini Sián esetén mindez nem volt cél, de ettől még ez a kocsi sem nélkülözi az „extrákat”: a LEGO Technik darabokból készült első és a hátsó lámpák például teljesen működőképesek.
A mostani bejelentés szerint a „64. számú” Sián (merthogy az eredeti sportkocsiból 63-at készít a Lamborghini) októberig az olasz vállalat Bologna melletti központjának múzeumában lesz megtekinthető, de később az említett Bugattihoz hasonlóan ez is elindulhat egy „világkörüli turnéra”. Közben pedig, bár sokan még az élethű LEGO-Lamborghini okozta csodálkozásból sem ocsúdtak fel, a jól értesültek már azt is tudni vélik, hogy a következő „összelegózott” csúcskocsi a tavaly ősszel megismert Ferrari Daytona SP3 lesz.