Lassan tényleg szembejöhet az új „űrautó”

Lassan tényleg szembejöhet az új „űrautó”

Jó egy éve hallottunk utoljára az Aspark Owl nevű hiperautóról, amely forgalomba kerülés esetén egy csapásra teljesítményben és gyorsulásban is világelsővé válna. A legfrissebb hírek szerint pedig ez a pillanat már nincs is messze, a japán vállalat ugyanis 2021-re fordulva közölte: sikerült megállapodnia több kereskedéssel is, ahol így megkezdhetik a már gyártásban lévő, teljesen elektromos csúcskocsi értékesítését.

Az Aspark 2017-ben, a Frankfurt Auto Show-n lépett a nyilvánosság elé az Owl koncepciójával, a „tömegtermelésre” kész verziót pedig 2019 végén, Dubaiban mutatták be. Akkor olyan adatokkal sokkolták a közönséget, mint az 1,69 másodperces 0-ról 60 mérföld/órára (96,5 km/h) való gyorsulási adat vagy a 4 villanymotor révén elért 2012 lóerős rendszerteljesítmény.

És bár a méregdrága sportkocsik világát mostanság egyre ádázabb egymásra licitálás jellemzi a különböző gyártók részéről, némiképp meglepő módon hiába tartott évekig, hogy az Aspark Owl a látványtervtől a (majdnem) utcára gördülésig jusson, a számait azóta sem tudta senki megfejelni. Ez persze nem jelenti azt, hogy a mezőny, amelybe most megérkezik, gyenge volna, sőt: várhatóan csak idén olyan extrém villanykupékkal gazdagszik a világ, mint a Lotus Evija, a Rimac C Two vagy a Pininfarina Battista.

Az Owl kapcsán nem véletlenül tettük fentebb idézőjelbe a tömegtermelés kifejezést, hiszen a jelenlegi tervek szerint összesen 50 példány elkészítésére kerül sor az olasz Manifattura Automobili Torino (MAT) üzemében. Ezeket, ha minden igaz, egyenként 2,9 millió eurós, azaz valamivel több mint 1 milliárd forintos áron lehet megvásárolni – és jellemző, hogy már önmagában a foglaló olyan összeget tesz ki, amiből kitűnő luxusautókat lehetne vásárolni. Az Aspark most úgy számol, a teljes készletből 20 találhat vevőre Ázsiában, míg 20 kerülhet európai, 10 pedig amerikai kézbe.

A már említett részleteken kívül említést érdemel még a 400 km/h környéki végsebesség, valamint a 451 kilométeresre taksált hatótáv, amelyet 64 kWh-s akkumulátor tesz lehetővé. Ha pedig már a 2 másodperc alatti 100 km/h-ig történő gyorsulásra is rácsodálkoztunk, akkor mit szóljunk ahhoz, hogy a 2 ajtós kupé alig több mint 10 mp alatt már 300-on van. Az autó magassága egyébként 1 centiméterrel 1 méter alatt marad, az 1900 kg-os össztömege pedig azt jelenti, hogy a lóerő/kg értéke valamivel 1 fölött van, ami szegmensében kulcsfontosságú, de azért még messze nem általános jelenség.