Jó egy éve hallottunk utoljára az Aspark Owl nevű hiperautóról, amely forgalomba kerülés esetén egy csapásra teljesítményben és gyorsulásban is világelsővé válna. A legfrissebb hírek szerint pedig ez a pillanat már nincs is messze, a japán vállalat ugyanis 2021-re fordulva közölte: sikerült megállapodnia több kereskedéssel is, ahol így megkezdhetik a már gyártásban lévő, teljesen elektromos csúcskocsi értékesítését.
Az Aspark 2017-ben, a Frankfurt Auto Show-n lépett a nyilvánosság elé az Owl koncepciójával, a „tömegtermelésre” kész verziót pedig 2019 végén, Dubaiban mutatták be. Akkor olyan adatokkal sokkolták a közönséget, mint az 1,69 másodperces 0-ról 60 mérföld/órára (96,5 km/h) való gyorsulási adat vagy a 4 villanymotor révén elért 2012 lóerős rendszerteljesítmény.
És bár a méregdrága sportkocsik világát mostanság egyre ádázabb egymásra licitálás jellemzi a különböző gyártók részéről, némiképp meglepő módon hiába tartott évekig, hogy az Aspark Owl a látványtervtől a (majdnem) utcára gördülésig jusson, a számait azóta sem tudta senki megfejelni. Ez persze nem jelenti azt, hogy a mezőny, amelybe most megérkezik, gyenge volna, sőt: várhatóan csak idén olyan extrém villanykupékkal gazdagszik a világ, mint a Lotus Evija, a Rimac C Two vagy a Pininfarina Battista.
Az Owl kapcsán nem véletlenül tettük fentebb idézőjelbe a tömegtermelés kifejezést, hiszen a jelenlegi tervek szerint összesen 50 példány elkészítésére kerül sor az olasz Manifattura Automobili Torino (MAT) üzemében. Ezeket, ha minden igaz, egyenként 2,9 millió eurós, azaz valamivel több mint 1 milliárd forintos áron lehet megvásárolni – és jellemző, hogy már önmagában a foglaló olyan összeget tesz ki, amiből kitűnő luxusautókat lehetne vásárolni. Az Aspark most úgy számol, a teljes készletből 20 találhat vevőre Ázsiában, míg 20 kerülhet európai, 10 pedig amerikai kézbe.
A már említett részleteken kívül említést érdemel még a 400 km/h környéki végsebesség, valamint a 451 kilométeresre taksált hatótáv, amelyet 64 kWh-s akkumulátor tesz lehetővé. Ha pedig már a 2 másodperc alatti 100 km/h-ig történő gyorsulásra is rácsodálkoztunk, akkor mit szóljunk ahhoz, hogy a 2 ajtós kupé alig több mint 10 mp alatt már 300-on van. Az autó magassága egyébként 1 centiméterrel 1 méter alatt marad, az 1900 kg-os össztömege pedig azt jelenti, hogy a lóerő/kg értéke valamivel 1 fölött van, ami szegmensében kulcsfontosságú, de azért még messze nem általános jelenség.