Az új Range Rover Sport minap megtartott hivatalos bemutatója úgy indult, ahogy azt az ilyen eseményeknél megszokhattuk: a színpadon jól öltözött emberek beszéltek a sajtó képviselőinek és a meghívott VIP-vendégeknek, miközben ünnepélyesen lehullt a lepel az autóról. Még az se volt különösebben meglepő, hogy a műsor részeként levetítettek egy rövid, kedvcsináló videót – a kisfilmen látottak viszont annál nagyobb meghökkenést keltettek. De persze nem az egészen extrém debütálás az egyetlen, amit érdemes megjegyezni a harmadik generációjába lépett luxusterepjáróval kapcsolatban.
A szóban forgó képsorokon a vadiúj Range Rover Sport egy ismert kaszkadőrrel, a James Bond-filmek forgatásán is dolgozó Jessica Hawkinsszal a volán mögött kapaszkodott fel az izlandi Kárahnjúkar vízierőmű egyik gátjának túlfolyóján. A meglehetősen meredek, mesterséges csatornában percenként 750 tonnányi víz zúdult le, ilyen körülmények között kellett „árral szemben” bizonyítania teljesítményét (és leginkább: tapadását) a kocsinak. Az igencsak látványos erődemonstrációt látva a leendő tulajdonosok meglehetősen nyugodtak lehetnek afelől, hogy a SUV a hétköznapok kihívásaival is megbirkózik majd.
A várhatóan még idén ősszel gyártásba kerülő autó a Jaguar Land Rover vállalat MLA-Flex platformjára épül, aminek legalább két előnye van. Egyrészt az új Range Rover Sportnak a közvetlen elődjéhez képest mintegy 7,5 centiméterrel megnőtt a tengelytávolsága, ami számottevő extra kényelmet jelent az utasok számára. A most bemutatott kocsi 4,95 méter hosszú, 2,04 méter széles és 1,82 méter magas, tömege pedig kiviteltől függően 2,4 és 2,8 tonna közé esik.
A másik erénye az említett alapnak, hogy rendkívül sokféle hajtástípus befogadására alkalmas, ami meg is látszik a Range Rover Sport motorkínálatán. A háromféle, egyaránt 3.0 literes, soros hathengeres dízelmotor sorrendben 250, 300, illetve 350 lóerős teljesítményt produkál, míg benzinesből az ugyancsak 3.0 literes, sorhatos, 400 lóerős változat jelenti a belépőmodellt. Benzines erőforrásból választható egy 4.4 literes, V8-as is 530 lóerővel és 750 Nm-es csúcsnyomatékkal. A dinamika terén egyértelműen ez utóbbi a csúcsverzió, hiszen álló helyzetből 4,5 másodpercen belül gyorsul fel 100 km/h-ra, végsebessége pedig 250 km/h környékén van.
A korszellemnek megfelelően az új Range Rover Sport modelleknél plug-in hibrid változatok is elérhetőek lesz, ezekben a hathengeres benzines erőforrás egészül ki egy villanymotorral, valamint egy 31,8 kWh-s akkumulátorral. A 440, illetve 510 lóerős hibridvariánsokkal a tesztmérések alapján nagyjából 110 km tehető meg egyetlen feltöltéssel, tisztán elektromos üzemmódban, azaz idehaza például jogosultak lesznek a zöld rendszámra.
Nem túl meglepő módon pedig a vállalat illetékesei már jelezték, hogy a tervek szerint 2024-ben debütálhat a teljesen elektromos Range Rover Sport is, amely nem mellesleg a márka első villanyautója lehet. A hírek szerint az ehhez szükséges technológia (csakúgy, mint a korábban idézett V8-as motor) a BMW-től érkezhet majd.