Látványosra sikerült az új Range Rover Sport belépője

Látványosra sikerült az új Range Rover Sport belépője

Az új Range Rover Sport minap megtartott hivatalos bemutatója úgy indult, ahogy azt az ilyen eseményeknél megszokhattuk: a színpadon jól öltözött emberek beszéltek a sajtó képviselőinek és a meghívott VIP-vendégeknek, miközben ünnepélyesen lehullt a lepel az autóról. Még az se volt különösebben meglepő, hogy a műsor részeként levetítettek egy rövid, kedvcsináló videót – a kisfilmen látottak viszont annál nagyobb meghökkenést keltettek. De persze nem az egészen extrém debütálás az egyetlen, amit érdemes megjegyezni a harmadik generációjába lépett luxusterepjáróval kapcsolatban.

A szóban forgó képsorokon a vadiúj Range Rover Sport egy ismert kaszkadőrrel, a James Bond-filmek forgatásán is dolgozó Jessica Hawkinsszal a volán mögött kapaszkodott fel az izlandi Kárahnjúkar vízierőmű egyik gátjának túlfolyóján. A meglehetősen meredek, mesterséges csatornában percenként 750 tonnányi víz zúdult le, ilyen körülmények között kellett „árral szemben” bizonyítania teljesítményét (és leginkább: tapadását) a kocsinak. Az igencsak látványos erődemonstrációt látva a leendő tulajdonosok meglehetősen nyugodtak lehetnek afelől, hogy a SUV a hétköznapok kihívásaival is megbirkózik majd.  

A várhatóan még idén ősszel gyártásba kerülő autó a Jaguar Land Rover vállalat MLA-Flex platformjára épül, aminek legalább két előnye van. Egyrészt az új Range Rover Sportnak a közvetlen elődjéhez képest mintegy 7,5 centiméterrel megnőtt a tengelytávolsága, ami számottevő extra kényelmet jelent az utasok számára. A most bemutatott kocsi 4,95 méter hosszú, 2,04 méter széles és 1,82 méter magas, tömege pedig kiviteltől függően 2,4 és 2,8 tonna közé esik.

A másik erénye az említett alapnak, hogy rendkívül sokféle hajtástípus befogadására alkalmas, ami meg is látszik a Range Rover Sport motorkínálatán. A háromféle, egyaránt 3.0 literes, soros hathengeres dízelmotor sorrendben 250, 300, illetve 350 lóerős teljesítményt produkál, míg benzinesből az ugyancsak 3.0 literes, sorhatos, 400 lóerős változat jelenti a belépőmodellt. Benzines erőforrásból választható egy 4.4 literes, V8-as is 530 lóerővel és 750 Nm-es csúcsnyomatékkal. A dinamika terén egyértelműen ez utóbbi a csúcsverzió, hiszen álló helyzetből 4,5 másodpercen belül gyorsul fel 100 km/h-ra, végsebessége pedig 250 km/h környékén van.

A korszellemnek megfelelően az új Range Rover Sport modelleknél plug-in hibrid változatok is elérhetőek lesz, ezekben a hathengeres benzines erőforrás egészül ki egy villanymotorral, valamint egy 31,8 kWh-s akkumulátorral. A 440, illetve 510 lóerős hibridvariánsokkal a tesztmérések alapján nagyjából 110 km tehető meg egyetlen feltöltéssel, tisztán elektromos üzemmódban, azaz idehaza például jogosultak lesznek a zöld rendszámra.

Nem túl meglepő módon pedig a vállalat illetékesei már jelezték, hogy a tervek szerint 2024-ben debütálhat a teljesen elektromos Range Rover Sport is, amely nem mellesleg a márka első villanyautója lehet. A hírek szerint az ehhez szükséges technológia (csakúgy, mint a korábban idézett V8-as motor) a BMW-től érkezhet majd.