A címben szereplő kifejezést ezúttal szó szerint kell érteni, hiszen amikor legutóbb kaptunk egy kis ízelítőt a svéd luxusgyártó közelgő modelljéből, még egy hatalmas textildarab takarta – ezt „rántották le” most egy újabb fotózás kedvéért. Ha figyelembe vesszük napjaink autóépítési trendjeit, akkor nem igazán volt meglepő, hogy egy teljesen elektromos SUV rejtőzött a takaró alatt. Íme, néhány információ, amit jelen állás szerint tudni lehet a várhatóan jövőre debütáló kocsiról!
A Polestar 2017-ben kezdett saját név alatt fejleszteni prémium szegmensbe tartozó, nagy teljesítményű villanyautókat, és azóta egyfajta „innovációs laboratóriumként” is szolgál a „nagy testvér” Volvo és a „még nagyobb testvér” kínai Geely Csoport számára. Első modelljük (Polestar 1) még „csak” plug-in hibrid volt, a 2019-ben bemutatott Polestar 2-vel viszont ráléptek a tisztán elektromos útra, amiről elmondásuk szerint nem is szeretnének már letérni.
Első vérbeli szabadidő-autójuk, a Polestar 3 a hírek szerint a Volvo Egyesült Államokban, azon belül is Dél-Karolinában, található gyárában készül majd, méghozzá a szintén jövőre érkező elektromos Volvo XC90-esekkel közös platformon és azonos akkumulátorcsomaggal. A cég állítólag a 600 kilométeres hatótáv elérését célozta be, és olyan töltési technológián dolgozik, amely 20 perc alatt 80%-ig táplálja az aksikat.
Az előző Polestar-modelleknél 400 lóerő környékén volt a teljesítmény csúcsa, erre azonban a cég harmadik kocsija alaposan rálicitálhat. A svédek sajtóértesülések szerint egy kizárólag a hátsó kerekeket hajtó, önmagában 600 lóerős erőforráson munkálkodnak, amit egy elöl elhelyezett motorral kombinálva már a 900 lóerős összteljesítmény is elérhető közelségbe kerülhet.
Többeket meglepett, hogy a Polestar 3 jelen állás szerint csak két üléssorral érkezik – persze a közeljövőben még ebben is lehet változás, mint ahogy sok más részlet is módosulhat még a fejlesztés utolsó fázisaiban. Az viszont már most biztos, hogy a vállalatnak nagy tervei vannak az újdonsággal, közölték ugyanis, hogy a jelenlegi 14 helyett néhány éven belül már 30 ország piacán akarnak jelen lenni, az idei 30 ezer körüli értékesítési számukat pedig 2025-ig szeretnék megtízszerezni!
Ebben a minap a szokásos álcamatricával megmutatott Polestar 3 SUV mellett várhatóan szerepe lesz egy nagyobb méretű szabadidő-autónak (Polestar 4), valamint a 2020-ban megismert Precept nevű tanulmányon alapuló Polestar 5 négyajtós, sportos szedánnak is.