Magára szabadítja a „trollokat” az Alfa Romeo?

Magára szabadítja a „trollokat” az Alfa Romeo?

Pontosan tudjuk, ha egy cég vagy szervezet „az internet népét” kéri fel, hogy döntsön egy kérdésben, abból nem mindig sülnek ki jó dolgok. Határoztak például már úgy az online voksolók, hogy Justin Bieber legközelebb Észak-Koreában lépjen fel, egy több száz millió fontba kerülő brit sarkkutató hajó pedig a Boaty McBoatface („Hajós McHajóarc”) nevet kapta a netezőktől. De, hogy ne menjünk messzebb, emlékezetes, hogy a Megyeri híd névadásakor Stephen Colbert amerikai humorista és Chuck Norris futottak nagy versenyt a győzelemért, mielőtt érvénytelenítették a szavazást. Az Alfa Romeo most hasonló vizekre evez, a közelmúltban ugyanis ötletbörzére hívták rajongóikat a közelgő sportos szabadidő-autójuk elnevezését illetően.

Az Alfa Romeo jelenleg két SUV-ot kínál, azonban egy ideje tudvalevő, hogy a Stelvio és a Tonale mellé (jobban mondva „alá”) rövidesen érkezik egy belépőszintű, „szubkompakt” divatterepjáró is. A kocsit – alighanem a méretére utalva – házon belül csak „Kid”, azaz „Kölyök”-ként emlegetik, ez azonban nem a végleges név, mint ahogy a jelek szerint az olaszok szakíthatnak azzal a hagyománnyal is, hogy alpesi hágókról nevezik el járműveiket – ezért is keringett korábban a nemzetközi sajtóban, hogy az új modellt Brennerként fogjuk megismerni.

A név tehát egyelőre kérdéses, de néhány részletre már így is következtetni lehet a várhatóan 2024 elején az utakra kerülő Alfa Romeó kapcsán. Mivel ez a márka is a Stellantis konszern része, kézenfekvő, hogy legújabb autójuk az óriásvállalat CMP/eCMP platformjára épül majd, hasonlóan pl. a Citroën C4-hez vagy épp a Peugeot 2008-hoz. Legközelebbi rokona egybehangzó hírek szerint a közelmúltban debütált Jeep Avenger lesz, amellyel ráadásul azonos üzemben, a lengyelországi Tychy-ben készülhet majd.

A fentieket alapul véve a tisztán elektromos verzió teljesítménye 135-155 lóerő környékén alakulhat majd, az 54 kWh-s akkumulátorcsomag használatával pedig akár 400 kilométeres hatótávja is lehet az új Alfának. Az említett platform lehetővé teszi a belsőégésű motorral ellátott-, illetve a hibrid variánsok piacra dobását is, ami nem is lenne meglepő annak fényében, hogy a kis méretű SUV-ok napjainkban szinte mindenféle hajtáslánccal meglehetősen kapósak. Európában mindenesetre egyelőre a villanyváltozat érkezése tűnik biztosnak, amely az első teljesen elektromos Alfa Romeo lehet majd.

A történelmi modell elnevezésével kapcsolatban tehát most bárki, akár a carXpert szervizhálózat itteni bejegyzésének olvasói is elmondhatják véleményüket. Győztest várhatóan ősszel hirdet a cég, mi pedig csak remélni tudjuk, hogy a bevezetőben említett rossz példákkal ellentétben ezúttal a konstruktív ötletek kerülnek majd túlsúlyba.